Kissé erősödött az ifo német üzleti hangulatindex
A vártnál erőteljesebben, de így is csak kis mértékben nőtt az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe szeptemberben; javult a gazdasági szereplők véleménye az aktuális helyzetről, de tovább romlott a várakozások indexe.
Az ifo hangulatindex augusztusban közel hétéves mélypontra esett.
A müncheni székhelyű intézet kedden azt közölte, hogy 94,6 pontra javult a szeptemberi index az augusztusi 94,3 pontról, ami 2012 novembere óta a legalacsonyabb érték volt.
Elemzők kevésbé javuló, 94,5 pontos szeptemberi mutatót vártak.
Az index elemei közül a gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató az augusztusi 97,3 pontról 98,5 pontra javult, szemben az elemzők 97 pontos várakozásával.
A hat hónapra előretekintő várakozások mutatója 91,3 pontról 90,8 pontra gyengült. A szakértők javuló indexre, 91,8 pontra számítottak.
Németország hazai összterméke (GDP) 0,1 százalékkal csökkent április-júniusban az előző negyedévhez képest.
Több német gazdaságkutató intézet szerint a szeptemberrel záródó három hónapban is zsugorodik a német gazdaság.
A GDP két egymást követő negyedévben is csökkent a megelőző három hóhaphoz képest, amit a közgazdaságtan recessziónak tekint.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) havi rendszerességgel állítja össze mintegy 9 ezer gazdasági szereplő megkérdezésével németországi üzleti hangulatindexét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >