Kínába megy a Sarajevsko
A balkáni állam fővárosában, Szarajevóban működő sörgyár hivatalosan bejelentette, megkezdte legnépszerűbb termékének, a „Sarajevsko”-nak a szállítását Kínába – írja az Asia Times nyomán az origo.
A virágkorát az Osztrák-Magyar Monarchia idején élő sörgyárat még 1864-ben alapították, és nem pusztán a Balkán, de az egész akkori birodalom egyik legjobb hírű sörfőzdéjeként tartották számon. A ma is működő sörgyár – nem messze a Ferenc Ferdinánd elleni merénylet helyszínétől – a délszláv háborúk idején is fontos szerephez jutott, az 1992-ben az ostromlók körbezárta várost innen látták el forrásvízzel.
A gyár ma is működik, termékei pedig mind belföldön, mind külföldön, egyre keresettebbek.
A termékpalettán zászlóshajónak számító „Sarajevsko” változatait Horvátországba, Észak-Macedóniába, Szlovéniába, Ausztriába, Németországba, Albániába, az USA-ba, Svédországba, és most már Kínába is exportálják.
A sör egy kínai expon mutatkozott be először, és nem sok idő kellett ahhoz, hogy egy ottani cég jelezze partnerségi szándékát a Miljacka folyótól nem messze készülő termékekre. A vonatkozó megállapodást gyorsan meg is kötötték a kínai delegáció szarajevói látogatását követően.
Miért bíznak a kínaiak a távoli Balkánon készülő sör sikerében?
Az elmúlt évek adatai alapján, Kínában hihetetlen mértékben nő a sörpiac. Bár az eladott mennyiség tavaly 10 százalékkal volt kevesebb, mint 2013-ban, de a pénzügyi növekmény így is óriási. Öt év alatt 40 százalékkal ugrott meg az értékesítési mutató, ami az Euromonitor adatai szerint azt jelenti, hogy
2018-ban már 93 milliárd dolláros volt a kínai sörpiac volumene.
Ez közel 27 ezer milliárd forint.
A piacot jelenleg három nagyvállalat, a China Resources Beer, a Csingtao Brewery és a belga AB InBev uralja. Jelentések szerint viszont hihetetlen ütemben nő a kézműves sörök iránti kereslet, különösen a fiatal, milleniumi generációhoz tartozó kínaiak körében. A piackutatási eredmények alapján, ezek a fogyasztók keresik és hajlandók is megfizetni a prémium minőséget, valamint a különleges élményeket ígérő importsöröket, melyek között a tájékozódáshoz elsősorban az online felületeket veszik igénybe. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >Prémiumra hangolva
A tavalyi év áremelkedése a sörgyártókat szigorú költségkontrollra kényszerítette, miközben…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >