Kifli.hu: Új szereplő Budapesten az online élelmiszerboltok piacán

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 01. 28. 11:25

A Prágában és Brno-ban piacvezető Rohlik.cz külföldi terjeszkedésének első állomása Budapest. A nemrég megnyílt Kifli.hu online szupermarket minden fogyasztói igényt kielégít, folyamatosan bővülő kínálatában mintegy 7000 termék található. A versenytársaihoz hasonló árkategóriájú árucikkek mellett portfóliójában nagy hangsúlyt kapnak a prémium és felső kategóriás termékek. Logisztikai rendszere e-com-ra optimalizált, így a megrendelés összekészítése 100%-os, kiszállítása pedig gyors (akár napon belüli, 1 órás kiszállítási időablakban). A cégnek saját flottája van, a kiszállítás saját sofőrökkel történik, egy autó egyszerre 11 rendelést tud teljesíteni. A Kifli.hu alkalmazottainak száma jelenleg 87 fő a budapesti irodában és raktárban.

 

A Kifli.hu új online szupermarket és piactér 2019. decemberében nyitotta meg kapuit hazánkban. Ez a Prágában és Brno-ban piacvezető Rohlik.cz első külpiacra lépése.

 A Rohlik.cz 5 évvel ezelőtt indult Prágában, 2 éve profitábilis, a 2019-es évet 180 millió eurós árbevétellel zárta, mára 7-8 ezer kiszállítást végez naponta. Tulajdonosa, Tomas Cupr cseh üzletember a Rohlik.cz mellett több sikeres vállalkozást is indított. Hozzá köthető például a Slevomat.cz és a DameJidlo.cz, előbbi a magyarországi Bónusz Brigádhoz, utóbbi pedig a Netpincérhez hasonlít. Ezeket a felépítés után értékesítette, a Rohlik.cz-t azonban megtartotta saját tulajdonban.

Az üzletember célja, hogy a Rohlik.cz mintájára a 2019. december 18-án tesztidőszakot indító, majd január közepén élesre váltó Kifli.hu egy éven belül az első számú online élelmiszer-áruház legyen Magyarországon is. Hazánkban jelenleg Budapestre és Budaörsre szállítanak, de ahogy Csehországban a prágai indulás után a Prága környéki településekkel nőtt a kiszállítási terület, valamint Brno-ban is elindult a szolgáltatás, úgy nálunk is tervezik a bővülést.

 

„A piac mérete miatt lett Budapest a nemzetközi terjeszkedés első állomása. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a siker eléréséhez szemléletformálásra van szükség, hiszen a magyarok jelenleg kevésbé szívesen vásárolnak élelmiszert online, mint a környező országok lakói” – mondta James McQuillan, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója.

Kiváló minőségű áruk, gyors kiszállítás és extra kényelmi szolgáltatások különböztetik meg a Kifli.hu-t a versenytársaktól. Jelenleg mintegy 7000 belistázott terméke van, a kínálat folyamatosan bővül. Az alapvető élelmiszereket a versenytársaihoz hasonló árakon kínálja.  A termékek körülbelül fele prémium és felső kategóriás (pl. Marmorstein és Panificio il Basilico). A Magyarországról 2017-ben kivonuló Marks&Spencer pedig a Kiflin keresztül tért vissza széles élelmiszer-portfólióval.

A Kifli.hu logisztikai rendszere nem fizikai boltok kiszolgálására, hanem e-com-ra optimalizált. A központi raktár egyben e-com fulfillment központ is. Ennek köszönhetően gyors és pontos a megrendelés összekészítése és kiszállítása. A házhozszállítás akár még a rendelés napján megtörténik, hétvégén 3, hétköznap 4 órán belül; a kiszállítási ablak pedig csak 1 órás. A rendelés pontossága gyakorlatilag 100%-os, mert csak azt lehet kiválasztani és kosárba rakni, ami a Jászberényi úti raktárban valóban rendelkezésre áll. A cég saját flottával (20 gázüzemű autó), saját sofőrökkel dolgozik. Egy autó 11 rendelést képes egyszerre kiszállítani, egy nap alatt így mintegy 30-35 rendelést teljesít. Az alkalmazottak száma jelenleg 87 fő.

Kapcsolódó cikkeink