Kifizeti a sofőröket a Tesco

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 17. 12:10

A Tesco mind a 220 sofőrjét kompenzálja az elmúlt napok bejelentései után. A vállalat közleményében azonban tudatja, hogy a Tesco alkalmazásában álló teherautó vezetők juttatásai havonta közel 60-65 000 forinttal haladták meg a szektorra jellemző fizetéseket. A Tesco dolgozóinak 98 százaléka nem kíván a KDFSZ-szel együttműködni, 150 sofőr pedig nyilatkozatban határolódott el a szakszervezet agresszív magatartásától – áll a Tesco közleményében. A kiskereskedelmi lánc ellen február elején 13 sofőr kezdeményezett felszámolási eljárást.

A Tesco-Globál Áruházak Zrt. ellen a cég 13 gépkocsivezetője, valamint a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) február elején indított felszámolási eljárást, mert a vállalat állításaik szerint három éve nem fizeti ki a rendelkezésre állási díjakat.

A TESCO – a Világgazdaság Online részére eljuttatott nyilatkozatában – ecseteli, hogy márciusban, az ügyben érintett mind a 220 munkavállalója számára 2007-ig visszamenőleg kifizeti a rendelkezésre álló díjat (tehát nemcsak azt a 13 dolgozót, akik az ügyben egyeztetéseket kezdeményeztek).

A kisker lánc szerint az adminisztratív pontatlanságok ellenére egyetlen egy Tesco dolgozót sem ért kár a jelenlegi fizetési rendszerben, hiszen a számukra nyújtott juttatások következtében az érintett dolgozók a piaci átlagnál 40 százalékkal, havonta közel 60-65 000 forinttal kerestek többet. A kifizetések teljes összege eléri a 200 millió forintot, az egyéni kalkulációk és egyeztetések folyamatban vannak.

A közlemény szerint a Tesco az elmúlt 15 évben folyamatosan együttműködött a vállalatnál jelen lévő érdekképviseletekkel. A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével (KASZ), melynek több tízezer tagja van, kooperatív és konstruktív módon lehet és lehetett is mindig egyeztetni a dolgozók érdekeit szem előtt tartva.

A KDFSZ azonban gerillaharcot folytat a Tesco ellen, s a szervezet magatartásából úgy tűnik semmilyen más céljuk nincs, mint bármilyen eszközzel, a média nyilvánosságát kihasználva, etikátlan, a munkavállalók létbiztonságát is veszélyeztető lépésekkel, minél több tagot toborozni, ezáltal minél több bevételre szert tenni.

A Tesco munkaügyi rendszerei, ahogyan azt a lefolytatott hatósági vizsgálatok is megerősítették összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal. Természetesen és sajnálatosan 22 000 munkavállaló esetében nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét, így egyedi pontatlanságok előfordulnak. Ugyanakkor, ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt haladéktalanul és teljes körűen orvosolja, kompenzálja. Ez történik a sofőrök esetében is – áll a nyilatkozatban.

Mint ismeretes, február elején a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) az MTI-hez eljuttatott közleményében jelezte, hogy a gyáli logisztikai központjának 13 dolgozója felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco-Globál Áruházak Zrt. ellen, mert a társaság három évre visszamenőlegesen tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezen felül követelik a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt munkavégzésért járó rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink