K&H: kiugró forgalombővülés az okoseszközös fizetéseknél, de ez csak a kezdet
Bár a fizikai bankkártyákat korai lenne még nyugdíjba küldeni, hosszabb távon jó eséllyel visszaszorulnak az okoseszközös fizetések, ugyanis kiemelkedő növekedést mutatnak – közölte a K&H.
A pénzintézetnél a négy fizetési megoldás, a “digitális kvartett” – az Apple Pay, a Google Pay, a Garmin Pay, Xiaomi Pay – augusztusban átlépte a 3 milliós tranzakciószámot. Az év első nyolc hónapjában az összesített forgalom 212 százalékkal nőtt éves szinten, egy-egy okoseszközös fizetésre 6547 forintos költés jutott, ami 2,9 százalékos növekedés éves összevetésben.
„Fokozott tempót diktálnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál, igaz, még bőven van tér a növekedésre”
– közölte Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.
Meredek emelkedőn, túl a 3 millión
Augusztusban a K&H-nál elérhető négyféle fizetési rendszerhez, az Apple Pay-hez, Google Pay-hez, a Garmin Pay-hez és a Xiaomi Pay-hez, vagyis a “digitális kvartetthez” köthető összesített forgalom 20,7 milliárd forintot tett ki, a tranzakciók száma pedig megközelítette a 3,1 milliót. Ez az összeget tekintve 140 százalékos, a tranzakciószámot nézve 118 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest, ami 2021 augusztusában 1,42 millió fizetésre 8,63 milliárd forint volt. A friss adatokból látható, hogy idén augusztusban szintlépés történt: először lépte át a tranzakciószám a 3 milliós határt. Az idei összesített adatok is az okoseszközös fizetések látványos bővülését mutatják.
Az év első nyolc hónapjában 125,5 milliárd forintot tett ki az összforgalom 19,2 millió fizetés révén, ami 212 és 203 százalékos többletnek felel meg a 6,3 millió fizetéssel elért több mint 40 milliárd forinttal.
“Az adatok értékelésekor fontos megjegyezni, hogy az Apple Pay már 2019 végén elindult, míg a Google Pay tavaly áprilisban rajtolt a K&H-nál. 2021-ben a Garmin Pay és a Xiaomi Pay sem volt még egész évben elérhető, előbbivel tavaly ősz, utóbbival idén tavasz óta lehet fizetni. Így az idei adatokat ez a bázishatás is felhúzza, de a növekedési dinamika így is nagyon jelentősnek mondható”
– mondta Árva András.
A pénzintézet részletes statisztikái szerint az idén januártól augusztus végéig a több mint 12 millió Apple Pay-fizetés több mint 83 milliárd forintot generált, ami 130 és 142 százalékos emelkedést jelent éves szinten, ezzel párhuzamosan a közel 7 millió Google Pay-tranzakcióra 41,5 milliárdos összeg jutott, ez pedig 544 és 605 százalékos emelkedésnek felel meg.
A K&H-s összeállítás szerint egy-egy okoseszközös fizetés átlagos összege az idén közel 6550 forint volt, ez 2,9 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakára jellemző 6362 forintot.
Hosszabb távon visszaszorulhatnak a “klasszikusok”
“Az okoseszközös fizetéseknél tulajdonképpen egy virtuális bankkártya áll a háttérben, tehát a bankkártyák továbbra is fontos szerepet játszanak a mindennapi fizetésekben, ám valószínűsíthető, hogy fizikai társaik, ha lassan is, de visszaszorulnak hosszabb távon”
– tette hozzá a K&H szakembere.
Az okoseszközös fizetés területén további erőteljes emelkedésre lehet számítani, sokan ugyanis még nem is ismerik ezeket. A K&H egyik – 19-29 éves fiatalok körében végzett – reprezentatív kutatása arra jutott, hogy a két leggyakrabban használt fizetési megoldást, az Apple Pay-t és a Google Pay-t csak a 19-29 évesek fele ismeri, de több mint 30 százalékuk csak hallott róluk, ám nem tudja, mire valók.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >