K&H: gyerekcipőben járnak a hazai vállalatok a fenntarthatóság útján
Gyerekcipőben jár a hazai nagyvállalati szektor a fenntarthatóság megvalósításában, de legalábbis hatalmas eltérések figyelhetők meg a cégek között – mutat rá a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás az aktuális helyzetre. Hétből egy cég rendelkezik már fenntarthatósági stratégiával, miközben közel kétharmaduk egyelőre nem is foglalkozik a kérdéssel.
Hatalmas különbségek figyelhetők meg a hazai üzleti élet szereplői között abban, hogy miként építik be cégük működésébe a fenntarthatóság elvét. A legnagyobb cégek már nemcsak elindultak, de komoly lépéseket is tettek a karbonsemleges működés eléréséhez: a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) által és a Deloitte szakmai segítségével végzett Towards Net Zero kutatás alapján ugyanis 31 százalékuk már rendelkezik nettó kibocsátási célokkal. A K&H nagyvállalati növekedési index kutatás azonban arra is rávilágít, hogy eközben a nagyvállalatok túlnyomó része még nem is gondolkodik fenntarthatóság stratégia bevezetésén.
„A hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező, nem-állami cégek körében végzett K&H nagyvállalati növekedési index kutatás célja alapvetően az, hogy képet kapjunk a cégek aktuális, előttünk álló egy évre vonatkozó változásairól. A kutatás keretében azonban időről-időre megvizsgáljuk azokat a témákat is, amelyek túlmutatnak a rövid távú változásokon és célokon. Legutóbb a nagyvállalatok fenntarthatóság irányába tett elkötelezettségét és eddig megvalósított lépéseit vizsgáltuk, amivel nem titkolt célunk, hogy – az idei évtől klímasemlegesen működő vállalatként – felhívjuk a figyelmet és példát mutassunk a fenntartható szemlélet fontosságára. Az eredmények alapján az látható, hogy a nagyvállalati szektor 15 százaléka rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, és további 9 százalék az, amelynél már folyamatban van. Mindez jól érzékelteti, mennyire a folyamat elején tartunk” – tájékoztatott Suba Levente, a K&H Üzleti banki hálózatfejlesztési vezetője.
akik az élen járnak
A fenntarthatósági stratégia egyértelműen a nagyobb cégek körében jellemző, ugyanis a 4 milliárd forint éves bevételt meghaladó vállalatok körében 27-29 százalék, míg 4 milliárd éves forgalom alatt csupán 5 százalék azok aránya, akiknél már van erre vonatkozó irányelv. A tevékenységi terület szempontjából az ipari és a szolgáltató cégeknél figyelhető meg jobban a fenntarthatóság iránti elkötelezettség, ugyanis esetükben minden ötödik, míg a kereskedelmi és agrár szektorban csak közel minden tizedik cég rendelkezik fenntarthatósági stratégiával.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >