Kantar: a spanyol piacon a Mercadona vezet

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2018. 11. 20. 17:38

A Kantar Worldpanel piacrészesedés-adatai azt mutatják, hogy a spanyol élelmiszer-kiskereskedelem vezető vállalata, a Mercadona már közel 25%-os részesedéssel bír a piacon. Ezt köszönheti az üzletek átalakításának és modernizációjának, a választék bővítésének és a frissáru-kínálat fejlesztése iránti elkötelezettségének. A Mercadona beruházásainak jelenlegi célja egy logisztikai bázis létrehozása Sevilla közelében.

A leggyorsabban fejlődő kiskereskedelmi lánc az adatok tükrében a Lidl (4,8%). A Carrefour részesedése 8,4%, a DIA-é 7,7%, az Eroskié 5,4%, míg az Auchané 3,5%.

Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni az egyes régiókban működő kisebb kereskedőkről, akik az elmúlt évben tovább nőttek, és jelenleg a piac 11,8 százalékát uralják.

A teljes FMCG-szektor január és augusztus között 0,9%-kal bővült.

Kapcsolódó cikkeink