Június 17-ére idén is Zöldség- és Gyümölcsnapot hirdet a NAK

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 04. 28. 15:02

A zöldség- és a gyümölcsfogyasztás jótékony hatásai, az egészség megőrzésében játszott kiemelt szerepe napjainkra már közismertté vált, mégis világszerte és Magyarországon is a fogyasztás még mindig elmarad a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm mennyiségtől. Gyümölcsöt ugyanis a magyar lakosság 40%-a, zöldséget 30%-a fogyaszt mindennap, amellyel utolsó helyen állunk az Európai Unió tagállamai között*.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Európai Unió közös edukációs programja, az Európai Friss Csapat ezért is népszerűsíti immár negyedik éve a zöldség- és gyümölcsfogyasztást. A hosszú távú eredmények, a szemléletformálás érdekében a kampány fő célcsoportja a 6–18 éves korosztály és a gyermeket nevelő családok.

A program részeként a NAK idén is meghirdeti június 17-ére a Zöldség- és Gyümölcsnapot, amelyen a tavalyi évhez hasonlóan mindenkit arra kérnek, hogy minden étkezéskor egyenek zöldséget, gyümölcsöt. A nap aktualitását az adja, hogy innentől kezdődik a hazai zöldségek és gyümölcsök igazi szezonja, így a kihívás könnyen és élvezetesen teljesíthető, hiszen a piacokon és a boltokban is bőségesen megtalálhatók a friss hazai termékek.

Keresik Magyarország Zöldség-GyümölcsHősét

Az Európai Friss Csapat program jelentőségét tovább növeli, hogy 2021 a Zöldségek és Gyümölcsök Nemzetközi Éve lett, azzal a céllal, hogy az ENSZ is felhívja a figyelmet a zöldségek és gyümölcsök pozitív táplálkozási és egészségügyi hatásaira. Ennek keretében hívták életre a #FoodHeroes kezdeményezést is, amely alapján itthon a NAK és az Európai Friss Csapat program együtt keresi hazánk Zöldség-GyümölcsHősét, aki Magyarországot nemzetközi szinten is képviseli majd. A pályázat már zajlik, jelentkezni május 25-ig lehet. Nyertest a hazai Zöldség- és Gyümölcsnapon, június 17-én hirdetnek.

A pályázattal kapcsolatos információk megtalálhatók az Európai Friss Csapat közösségimédia-­felületein! (x)

*Forrás: Eurostat

„Ennek a promóciós kampánynak a tartalma csakis a szerző álláspontját tükrözi, és kizárólag ő tartozik érte felelősséggel. Az Európai Bizottság és a Fogyasztó-, Egészség-, Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Végrehajtó Ügynökség (CHAFEA) semmilyen felelősséget nem vállal a kampányban szereplő információk esetleges felhasználását illetően.”

Kapcsolódó cikkeink