Jó évet zárt a SABMiller, a Dreher Sörgyárak anyavállalata
A nemzetközi sörpiacon 5 százalékkal erősítette pozícióját a SABMiller, Magyarország vezető sörgyártó vállalatának, a Dreher Sörgyáraknak anyacége. A növekedéshez a Dreher Sörgyárak 1, 3 százalékos forgalom bővülése is hozzájárult.
A SABMiller kiadta a 2015 márciusával zárult pénzügyi évének eredményeit. A nemzetközi vállalat árbevétele 5 százalékkal nőtt az elmúlt évhez képest, az adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 6,367 milliárd dollár. A cég 1 részvényre jutó nyeresége 113 cent volt, ami 8 százalékkal több, mint az előző évben.
A latin-amerikai és afrikai piac folyamatos növekedést mutat, míg Észak-Amerikában és Kínában gyengülés tapasztalható, de a kínai piac az utolsó negyedévben növekedésnek indult. A legnagyobb afrikai palackozó, a Coca-Cola Beverages Africa megalakulásának bejelentésével a SABMiller tovább növelte piacvezető jelenlétét a kontinensen.
A pozitív eredményeket elsősorban a termékfejlesztésekhez kötik, a cég minden régióban sikereket ér el a ciderekkel, radlerekkel és az ízesített sörökkel. A vállalat tervei között további fejlesztések szerepelnek és 2018-ra 500 millió dollárral szeretné csökkenteni a költségeit.
A magyar piacon a 2015 március 31-én zárult üzleti évben 1,3 százalékkal bővült a Dreher Sörgyárak forgalma az előző évhez képest. Ez felülmúlja az ebben a tizenkét hónapban mért 1 százalékos piaci bővülést. Ugyanebben az időszakban az értékesítés is közel 1,5 százalékkal megugrott, ezáltal a hektoliterre számított árbevételt is húzta magával. Magyarország vezető sörgyártója az előző üzleti évben összesen 2,2 millió hektoliter sört értékesített, ez nagyságrendileg 440 millió korsó folyékony kenyérnek felel meg. A magyar fogyasztók átlagosan 61 liter sört ittak meg az elmúlt évben, ezzel a nemzetközi piacon a középmezőnybe tartozunk.
A Dreher Sörgyárak az erős márkaportfólió mellett kulcsfontosságúnak tartja a konzisztens stratégiát is, a tavalyi pénzügyi évben 2 milliárd forintot költöttek fejlesztésekre és olyan beruházásokra, amik a hatékony működést segítik.
A cég az elmúlt évek csökkenő keresletét termékfejlesztésekkel, innovációval kompenzálta, így tudott a válságos időszakban is növekedni. A prémium és a gazdaságos szegmensben megfigyelhető bővülés mellett ismert például a radlerek előretörésének sikertörténete, de a klasszikus sör esetében is megjelentek újdonságok és izgalmas ízeket kínálnak a fogyasztóknak. A sörös, tematikus fesztiválokon olyan különlegességek jelentek meg, mint például a fahordós, szűretlen sörkülönlegesség, vagy a tanksör, mely egyre több helyen lesz elérhető. A nemzetközi trendeknek megfelelően a Dreher Sörgyárak bővítette különleges ízesítésű alkoholmentes portfólióját, amibe a Lime-Málna és Pomelo-Grapefruit ízvilág mellett bekerült a Gyömbér is. Májustól egy új kategóriában is kipróbálja magát a vállalat, a cider piacot a Kingswooddal tervezik meghódítani. A Kingswood kizárólag természetes alapanyagokat tartalmazó alma cider, melynek almatartalma meghaladja a 30%-ot. A Sörgyár az új termékkel azokat célozza, akik a könnyed, nem túl édes, nem túl száraz, trendi, frissítő italokat kedvelik.
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump tervezett vámjai kihívások elé állítják az amerikai alkoholipart
Donald Trump, az Egyesült Államok elnökjelöltje, 25%-os vámot javasolt a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóbb sörök – A nap képe
Sörök nem szabványos, frissként nem eladható gyümölcsökből.
Tovább olvasom >NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >