Jelentősen nőtt a SZÉP-kártya felhasználása
Jelentősen megnőtt a SZÉP-kártya költések összege februárban, a május 31-ig érvényben lévő élelmiszervásárlási lehetőség érezhetően megnövelte a felhasználást februárban – közölték a kártyakibocsátók az MTI érdeklődésére csütörtökön.
A K&H Banknál a SZÉP-kártya költések közel negyedét élelmiszervásárlások tették ki a múlt hónapban. Emellett a felhasználás összértéke is megugrott: januárhoz képest 20, az egy évvel ezelőtti költéshez képest pedig 80 százalékkal többet vásároltak az idén februárban K&H SZÉP-kártyával.
Rámutattak: az élelmiszervásárlás újabb lendületet adott a SZÉP-kártya piacnak a felhasználói és a kereskedői oldalon egyaránt. Februárban egyetlen hónap alatt közel annyi kereskedő csatlakozott a K&H SZÉP-kártya elfogadóhelyek közé, mint tavaly egy teljes negyedév alatt. Ezzel a K&H SZÉP-kártya elfogadóhelyek száma országosan meghaladja a 36 ezret.
Az adataik szerint főként a kisebb üzletek látják úgy, hogy még most is érdemes beszállni, és lehetőséget nyújtani a vásárlóknak a SZÉP-kártyás fizetésre. A SPAR, az Aldi, a Lidl, és a TESCO áruházlánc mellett már több ezer COOP, CBA, Reál üzlet és húsbolt is lehetővé tette a SZÉP-kártyás élelmiszer-vásárlást. Így közel 6500 kereskedelmi egység van Magyarországon, ahol K&H SZÉP-kártyával lehet élelmiszert venni. Az elmúlt hetekben aktivált elfogadóhelyek közel negyede budapesti, míg a többi vidéki üzlet – közölték.
Az OTP azt közölte, hogy a 2022. februári OTP SZÉP-kártya költés összege majdnem a duplája volt a tavaly februárinak. Tavaly februárban 11,7 milliárd forint, míg idén már 22,2 milliárd forint volt a havi költés összege, ami 90 százalékos növekedés. Ez a markáns bővülés az OTP szerint leginkább azzal magyarázható, hogy tavaly év elején még a járványhelyzet jelentősen korlátozta a szabadidős tevékenységeket, és így a SZÉP-kártya forgalom is alacsony volt. Ezt alátámasztja az is, hogy az idei januári – még élelmiszervásárlási lehetőség nélküli – forgalom 64 százalékkal meghaladta a tavalyit. Az idei februári költés a januárinál már 14 százalékkal volt magasabb. Az alacsony bázis és a járványhelyzet enyhülése mellett minden bizonnyal az élelmiszervásárlási lehetőségnek is szerepe volt a februári magas költési adatban – írták.
Az OTP adatai szerint februárban a SZÉP-kártyás költések több mint 20 százaléka történt élelmiszerboltokban. Február eleje óta az összes nagy élelmiszer üzletláncban elfogadják az OTP SZÉP-kártyát, emellett a kisebb, önálló üzletek is szép számban, folyamatosan csatlakoznak az elfogadóhelyek köréhez: 2022. januárban és februárban összesen 3977 elfogadóhellyel – döntő többségében élelmiszerboltokkal – bővült az OTP SZÉP-kártya hálózata, ami rendkívüli növekedés. Ezzel az OTP SZÉP-kártya elfogadóhelyek száma közel 55 ezerre nőtt.
Az MKB SZÉP-kártyás költések is jelentősen megnőttek 2021 azonos időszakához képest a bank közlése szerint. Ebben két tényező játszott meghatározó szerepet, az egyik a jóval kedvezőbb pandémiás helyzet, ami pozitívan hat a költésekre. A másik, hogy a jogszabályi változásnak, illetve a szolgáltatók és a kártyakibocsátók összehangolt munkájának eredményeképpen a nagy élelmiszerláncok és a kisebb élelmiszerboltok nagy számban tudnak elfogadni SZÉP-kártyát, és az élelmiszervásárlásra van igény a kártyabirtokosok oldaláról is.
Kérdésre válaszolva közölték: számottevően nőtt az elfogadóhelyek száma, ugyanakkor az élelmiszervásárlás szempontjából leginkább meghatározó az, hogy már több mint 10 ezerrel több POS terminál fogadja el az MKB SZÉP-kártyát most, mint január 1-jén. A bank honlapján található adatok szerint több mint 35 ezer szolgáltatónál lehet MKB SZÉP-kártyával fizetni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Révész Máriusz: a SZÉP-kártya aktív magyarok zsebébe adható havi tízezer forint a munkaadók érdeke is
A 2025-ös költségvetés legnagyobb nyertese az aktív, egészséges életmód. Lényegesen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >