Jelentősen emelkedtek augusztusban a termelői árak Németországban
Augusztusban közel ötven éve a legnagyobb mértékben emelkedtek éves bázison a termelői árak Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői jelentése alapján.
Augusztusban az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben, 12,0 százalékkal emelkedtek a termelői árak Németországban az előző havi 10,4 százalékos éves áremelkedés után.
Az előző havihoz képest a termelői árak a várt 0,8 százalék helyett 1,5 százalékkal emelkedtek augusztusban a júliusi 1,9 százalékos havi áremelkedés után.
Az elért 12,0 százalékos tényleges éves áremelkedés a legmagasabb 1974 decembere óta, amikor az első olajválsággal összefüggésben 12,4 százalékkal emelkedtek a termelői árak éves bázison. A termelői árak nagymértékű emelkedése részben a tavalyi válságévben kialakult alacsony bázisra, részben a válságot követő fellendülés során fellépő nagy keresletre vezethető vissza.
A termelői árak tavaly január kivételével minden hónapban csökkentek Németországban éves bázison, a legnagyobb mértékben, 2,2 százalékkal májusban. Az emelkedés tavaly decemberben indult meg szerény 0,2 százalékkal, majd azóta hónapról hónapra fokozódott.
A termelői árak emelkedése elsősorban az energiaárakra vezethető vissza. Az idén augusztusban az energiaárak 24,0 százalékkal haladták meg a tavaly augusztusit és 3,3 százalékkal emelkedtek az előző havihoz képest. Az energiaárakon belül a legnagyobb mértékben a földgáz ára emelkedett, 44,2 százalékkal éves bázison. Energiaárak nélkül az augusztusi termelői árak 8,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
Az alapanyagok ára 17,1 százalékkal emelkedett augusztusban az egy évvel korábbihoz képest, a júliusit pedig 1,4 százalékkal haladta meg. A legnagyobb mértékben a fenyő fűrészárú ára emelkedett, 124 százalékkal. A betonvas ára 87,2 százalékkal ment fel, a fémárak pedig átlagosan 34,9 százalékkal emelkedtek.
Kapcsolódó cikkeink
4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >