Javult a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban
A március-áprilisi jelentős romlás után szeptemberben tovább javult a gazdasági hangulat az euróövezetben és az Európai Unióban egyaránt.
Az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának (DG EcFin) a honlapjára kedden felkerült adatok szerint a szeptemberi gazdasági hangulatindex (Economic Sentiment Indicator, ESI) augusztushoz képest szeptemberben 3,6 ponttal, 91,1 pontra nőtt az euróövezetben. Az Európai Unió 27 tagállamában pedig 3,4 ponttal 90,2 pontra emelkedett az ESI.
Szeptemberre az ESI mindkét régióban behozta a március-áprilisban elszenvedett vesztesége mintegy 70 százalékát.
Az euróövezetben javult a hangulat az iparban, a kereskedelemben, az építőiparban és a szolgáltatási szektorban.
A legnagyobb euróövezeti nemzetgazdaságok mindegyikében javulás volt tapasztalható, így például Olaszországban 8,4 ponttal, Franciaországban 5,8 ponttal, Hollandiában 2,1 ponttal, Spanyolországban 1,6 ponttal, Németországban pedig 1,2 ponttal emelkedett az ESI.
Magyarországon az ESI az augusztusi 85,1 pontról 86,7 pontra emelkedett szeptemberben. A foglalkoztatási hangulatindex 101,4 pontról 100,8 pontra csökkent. Az ipari mutató mínusz 16,4 pontról mínusz 16 pontra, a szolgáltatóipari pedig 27,9 pontról mínusz 25,3 pontra javult. A fogyasztói hangulat romlott, az augusztusi mínusz 20,1 pontról mínusz 20,6 pontra süllyedt szeptemberben. A kiskereskedelem hangulati mutatója mínusz 11,0 pontról mínusz 14,4 pontra gyengült, az építőiparé viszont az augusztusi mínusz 16,0 pontról mínusz 15,8 pontra erősödött. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >Januárban tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent az euróövezet ipari termelése
A vártnál jobban, tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent januárban…
Tovább olvasom >Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban
Az előző hónaphoz mérve januárban nőtt, éves összevetésben csökkent a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >