Januárban csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban
A piaci várakozásokra rácáfolva csökkent januárban az euróövezet és az EU kiskereskedelmi forgalma az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn közzétett kimutatása szerint. Magyarországon a kiskereskedelmi forgalom januárban havi összevetésben a harmadik, éves összevetésben a második legnagyobb növekedést érte el az EU-ban.
Januárban szezonális kiigazítással egyaránt 0,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző havihoz képest az euróövezetben és az Európai Unióban.
Decemberben az euróövezet 19 tagállamában 1,0 százalék volt a kiskereskedelmi forgalom csökkenése az előző havihoz képest, az Európai Unió 28 tagállamában pedig 0,9 százalék.
A kiskereskedelmi forgalom januári alakulása elmaradt a piaci várakozásoktól. A piacok az euróövezeti kiskereskedelmi forgalomra 0,3 százalékos havi növekedést vártak januárra. A decemberi adatot pedig az Eurostat 0,9 százalékos csökkenésről 1,0 százalék csökkenésre módosította.
Havi összevetésben a legnagyobb csökkenést Észtországban regisztrálták januárban, 2,4 százalékosat. Belgiumban 1,6 százalékkal, Máltán pedig 1,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom.
A legnagyobb mértékben, 2,1 százalékkal Lettországban nőtt januárban a kiskereskedelmi forgalom a decemberihez képest. Finnországban 1,3 százalék, Magyarországon 1,1 százalék, Ausztriában 0,7 százalék volt a havi növekedés.
Az egy évvel korábbival összevetve az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom naptári kiigazítással 2,3 százalékkal nőtt az euróövezetben és 2,7 százalékkal az Európai Unióban.
Éves összevetésben Romániában nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom januárban, 11,0 százalékkal. A második legnagyobb növekedés Magyarországon volt, 7,5 százalékos, míg Lettországban 7,2 százalékos, Franciaországban pedig 6,3 százalékos.
Észtországban 0,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az idén januárban az egy évvel korábbihoz képest, Belgiumban pedig 0,2 százalékkal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >