Jól kezdte az évet a cseh kiskereskedelem
Januárban 4,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az egy évvel korábbihoz viszonyítva a decemberi 3,1 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
Az előző hónaphoz mérve januárban a kiskereskedelmi forgalom növekedése 0,5 százalék volt.
Az internetes áruházak forgalma 18,6 százalékkal emelkedett, de szokatlanul nagyok voltak a kultúrára, a sportra és a szabadidős tevékenységekre fordított kiadások, ahol 23 százalékos volt a növekedés.
A statisztikai hivatal felhívta a figyelmet arra, hogy hosszabb idő után januárban nagyon kedvezőek voltak a téli üdülőközpontokban a sportolási viszonyok, ami kihatott az ehhez szükséges felszerelések eladására is. A magas növekedési mutató ugyanakkor az alacsony tavalyi összehasonlítási alapnak is köszönhető.
Éves összehasonlításban idén januárban 7,8 százalékkal több műszaki cikket és berendezést adtak el, mint 2018 első hónapjában. Az élelmiszereladás viszont csak 1,4 százalékkal volt magasabb.
A ruházati cikkek és a lábbelik eladása 6,6 százalékkal volt magasabb, mint egy éve.
Az autóeladások és autószervizek forgalma, amelyet néhány éve már nem számítanak be a kiskereskedelembe, idén januárban éves összevetésben 5,1 százalékkal visszaesett. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >