Izgalmas karrierek

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 06. 18. 11:21

A Trade Marketing Klub hagyományos nyári rendezvényére idén személyes és online részvétellel is lehetett jelentkezni. A téma aktualitása és a találkozási lehetőség egyaránt vonzotta az érdeklődőket.

A Trade Marketing Klub rendkívüli érdeklődés mellett, 80 fő regisztrált az eseményre, tartotta meg az idei szakmai programmal egybekötött grillparty, nyárnyitogató rendezvényét.

Az attitűd a fontos

A talkshow bevezetőjeként Baja Sándor, a világ egyik legnagyobb és Magyarországon első számú fejvadász cége, a Randstad ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a magabiztos szaktudás határozza meg, mit ér az ember, ha marketinges vagy sales-es, ha a Z, Y, X vagy a Nagy Generáció korosztály tagja. A folyamatos önképzés, tájékozottság, a csillogó szem és pozitív attitüd kell ahhoz, hogy egy vágyott pozíciót valaki megszerezzen vagy megtartsa versenyképességét a munkaerő piacon.  Sokan  válnak fiatalon vezetővé, hiszen egyre több szolgáltató központ, SSC helyezi székhelyét Magyrországra. India a home-office, az otthonok bizonytalan infrastruktúrája miatt vesztett népszerűségéből. Magyarországon 2020 második felében a munkavállalók 12%-a váltott munkahelyet és még többen gondolkodnak a váltáson. Fókuszba került a meglévő munkaerő megőrzése, az Employer Branding, a saját alkalmazottak felé irányuló kommunikáció. Az FMCG iparág ismét vonzó lett a pályakezdők körében, hiszen válság- és járványállónak bizonyult, megőrizte stabilitását. A témáról bővebben az előadó lapunk online felületén megjelent cikkében olvashatnak.

Az FMCG-ben együtt sírunk, együtt nevetünk

Marosfi Lídia, az Univer korábbi értékesítési és marketing vezérigazgató helyettese, a Lánchíd Klub életműdíjasa rendkívüli szakmai, történelmi áttekintést mutatott be a marketing, trade marketing szemlélet kialakulásáról. A hibákat és a sikereket is humorral, személyes történetekkel fűszerezve adta elő, az Univer egy-egy ikonikus márkájához kapcsolódva. A stratégiai szemlélet, az életre szóló elkötelezettség, a vállalat és a munkatársak iránti szeretet és megbecsülés világossá tette a sikeres termékportfólió és a piacvezető pozíció hátterét. A hallgatóság átérezte, hogy az FMCG szinte egy nagy család, ahol a felek együtt sírnak és nevetnek.

Kerekasztal beszélgetés

Az előadások után a program kerekasztal beszélgetéssel folytatódott. Baja Sándor, a Randstad ügyvezető igazgatója, mint az FMCG szektort elhagyó sikeres vezető elmondta, hogy az iparág kezdi visszaszerezni vonzerejét. Berki Tímea, az Upfield Kelet-Európai régiós trade marketing vezetője kérdésre válaszolva elmondta, hogy számára a trade marketingben az összekötő, egyensúlybeállító szerep a legizgalmasabb. Kocsonya Fanni, a Coca-Cola Hellenic trainee-je beszámolt a fő területeken átívelő szakmai gyakorlatról, ahol értékes tapasztalatokat szerzett. Marosfi Lídia, az Univer egykori értékesítési és marketing vezérigazgató helyettese kiemelte, hogy az Univerben nem csak lojális kollégák, de visszatérő szakemberek is erősítik a csapatot és gondot fordítanak a folyamatos frissítésre, megújulásra is. Szak Zsuzsanna, a Henkel Beauty Care üzletágának igazgatója az Employer Brandig gyakorlati megvalósításának jelentőségét emelte ki, amiből a trade marketing is kiveszi a részét.

Indul a nyár

A szakmai blokknak a Rudas Bistro Panoráma terme adott helyet, ahol az egybegyűltek gyönyörködhettek a Duna és Budapest látványában. A grillparty alatt pedig az árnyas teraszt is birtokba vették a Trade Marketing Klub vendégei. A beszélgetés, a kapcsolatépítés kisebb csoportokban folytatódott. A hagyományos tortázás alatt már a jövőbeli kilátások, a következő események és programok kerültek szóba, azzal a reménységgel, hogy a személyes találkozó újra természetes és elfogadott lesz. Az eseményről bővebben a Trade magazin következő számában számolunk be.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink