Íz a vízben
Ásványvíz-fogyasztási szokásaink egyre inkább hasonlítanak a nyugati országokban tapasztaltakhoz: mind több fogyasztónak fontos a víz íze – derült ki a Nestlé Életmód Központ portál által készített online kutatásból.
Az átlag magyar fogyasztó éves szinten 105 liter ásványvizet fogyaszt. Ezzel az európai középmezőnyhöz tartozunk, mely jelentős növekedési potenciálra utal. Ugyan az átlagfogyasztó számára még mindig az ár a legmeghatározóbb, azonban bővül a vásárlók azon köre, akik számára az íz és az ásványi tartalom meghatározóbb.
A felmérésben résztvevők 36 százaléka az íz alapján dönti el, hogy milyen ásványvizet emel le a polcról. A hazai piacon a fogyasztók leginkább a lágy, semleges ízeket keressük (39 százalék), ezzel szemben a válaszadók csupán egynegyede (26 százalék) kedveli a karakteres íz világgal rendelkező, jellegzetes ásványvizeket. A válaszadók 46 százaléka legszívesebben a szénsavmentes ásványvíz fogyasztása mellett dönt, a fogyasztók egyötöde (18 százalék) választja az enyhén dúsított ásványvíz termékeket és csupán a vásárlók 29 százaléka részesíti előnyben a szénsavas ásványvizeket. Az egészségtudatos életmód elterjedését tükrözi, hogy a termék kiválasztása során a fogyasztók 32 százaléka második helyen rangsorolta az ásványianyag-tartalmat.
A kutatás feltérképezte a vízivási szokásokat, a válaszadók 92 százaléka saját bevallása szerint akár többet is fogyaszt az ajánlott, napi 1,5 liter víznél. A válaszadók 53 százaléka fogyaszt naponta, a felmérésben résztvevők 86 százaléka szerint ajánlott napi mennyiséget, 2 litert. A kutatások szerint egy ülő munkát végző felnőtt számára átlagosan napi 1,5 liter víz fogyasztása szükséges.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >