Itt az Euromonitor előrejelzése 2023 tíz legfontosabb globális fogyasztói trendjéről

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 01. 17. 09:00

Az Euromonitor International globális piackutató vállalat január 16-án közzétette „Top 10 global consumer trends 2023” című jelentését.

Az Euromonitor éves jelentésének célja, hogy segítsen a vállalatoknak egy lépéssel a diszrupció előtt járni, a fogyasztók vásárlási motivációit előre látni és a felmerülő fogyasztói igényeket kielégíteni.

Az Euromonitor szerint a fogyasztók felelősségteljesen, de érzelmi alapon költenek, a digitalizáció, a női egyenjogúsági igények és a felforgató Z-generáció szerepe a vásárlási folyamatokban olyan tényezők, amelyek meghatározzák a globális fogyasztói trendeket 2023-ban.

Az Euromonitor által jelentésében felvázolt 10 legfontosabb trend a következő:

Hiteles automatizálás: Az ésszerű megoldások érdekében jó, ha az emberek és a gépek szinkronban vannak. Az érzelmi kapcsolódást nem szabad alábecsülni, és a zökkenőmentes élmény megteremtése érdekében a technológiai előnyöknek felül kell múlniuk a személyes interakciók szükségességét.

Költésracionalizálás: A megélhetési válság aláássa a fogyasztók vásárlóerejét, minek okán a takarékoskodás a figyelem középpontjában áll. 2022-ben a fogyasztók 75%-a nem tervezte az általános kiadások növelését.

Tudatos görgetés: Sokan még mindig össze vannak nőve digitális eszközeikkel, ám a képernyőidő szelektívebbé vált. A fogyasztók hatékony, strukturált és professzionális digitális élményre vágynak.

Öko-gazdaságosság: A fogyasztói magatartás kevésbé a vásárlásról, sokkal inkább annak visszafogásáról szól, ami pozitívan hat a bolygóra. A fogyasztók 43%-a csökkentette energiafogyasztását tavaly.

Játékra fel!: Ma már a játék a szórakozás legfontosabb része, ami immár képes áthidalni a generációs különbségeket is. Ez az egykor rétegszegmens ma már tömegpiaccá nőtte ki magát.

Itt és most: A rugalmas megoldások pozitívan befolyásolhatják a vásárlóerőt és enyhíthetik a költségnyomást, így segítve azt, hogy a fogyasztók a számukra boldogságot hozó dolgokra költhessenek. Az „öröm” rövid távon vásárlásra motivál. 2022-ben a „vásárolj most, fizess később” (Buy Now Pay Later) szolgáltatás eléri a 156 milliárd dolláros hitelezési értéket.

Újraéledő rutinok: Itt van velünk a „poszt-pandémia”. A fogyasztók az előttük álló bizonytalanságok ellenére is szívesen fedezik fel újra a világot. A fogyasztók 39%-a mondta, hogy a következő öt évben mindennapi tevékenységeik nagyobb részét személyesen végzik.

A nők felemelkedése: A fogyasztók nem hajlandók hallgatni a nemek közötti egyenlőtlenségekről. A nők vásárlási döntéseiben a méltányos képviselet, az egyenlőség és a befogadás kerül előtérbe.

A gyarapodók: A fogyasztókon egyre inkább eluralkodik a fáradtság, ahogy kimerülten lavíroznak napjaink káoszában; nem csoda, ha személyes szükségleteiket mindenek fölé helyezik. A fogyasztók 53%-ának 2022-ben szigorú határokat kell húznia a munka vagy az iskola és a magánélet között.

– Felforgató fiatalok: A Z-generáció kiáll a meggyőződéséért és önazonos, azaz nem rejti véka alá érzéseit, véleményét. Ezek a fogyasztók immunisak a hagyományos reklámokra – ami számít nekik az a hitelesség és a társadalmi hatás.

Az elmúlt néhány év minden volt, csak nem átlagos, és ez alól 2023 sem lesz kivétel” – véli Alison Angus, az Euromonitor International Innovációs részlegének vezetője. „A vállalatoknak meglehetősen eltérő viselkedésre kell számítaniuk, ahogy a fogyasztók megbirkóznak a folyamatos kihívásokkal, miközben visszazökkennek a régi kerékvágásba.

 

A tanulmányról bővebb összefoglaló a Trade magazin 2022.02-03. számában olvasható.

Kapcsolódó cikkeink