ITM: már 70 iskolában szerezhetnek fogyasztóvédelmi ismereteket a diákok
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a hetvenedik oktatási intézmény munkáját ismerte el Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címmel. Az erről szóló oklevelet Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár adta át a Siófoki Szakképzési Centrum Marcali Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája részére csütörtökön Marcaliban – közölte az ITM csütörtökön az MTI-vel.
Az iskoláskorúak rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy megfelelő tudással rendelkeznének jogaikról, lehetőségeikről, emiatt könnyen befolyásolhatók, megtéveszthetők. A fiatalok kiemelt célcsoporttá váltak a kereskedelem számára, a fogyasztóvédelem ezért célzott intézkedésekkel járul hozzá a biztonságukat fokozó felkészítésükhöz.
A közlemény idézte Keszthelyi Nikolettát, aki kiemelte: „a tanulók ma már aktív vásárlóként jelennek meg az üzletekben és az online térben is. A hagyományos és az online médiában számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan és kritikusan érdemes kezelniük. Ezért is fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a tudatos fogyasztói magatartásra, hogy felismerjék a megtévesztő hirdetéseket, és el tudják kerülni az esetleges problémákat.”
Az ITM a 2019/2020-as tanévben is meghirdette a diákok mindennapokban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázatát. A tárca a negyedik alkalommal megjelent kiírás keretében ösztönzi és ismeri el az általános- és középiskolák érdemi intézkedéseit, helyi programjait, szemléletformáló tevékenységét, amellyel a fiatalokat a tudatos fogyasztói magatartás elsajátításában segítik. A pályázat a tanév ideje alatt bármikor benyújtható, a szükséges dokumentumok megtalálhatóak a www.fogyasztovedelem.kormany.hu honlapon, a pályázatok menüpontban.
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola kitüntető címmel mostanra már 70 iskola, köztük 16 szakképzési centrum 41 szakiskolája büszkélkedhet. A magyarországi oktatási intézmények mellett a határon túlról egy nagyváradi és egy zentai iskola is kiérdemelte az elismerést. Az oktatási intézmények mindegyike eredményes lépéseket tett a diákok tudatosságának fejlesztése, a fogyasztóvédelmi ismeretek gyakorlatias átadása érdekében.
A marcali iskola azzal vált méltóvá az elismerésre, hogy példamutató intézkedéseket hozott a fenntartható, tudatos fogyasztás elterjesztése, az internet és közösségi média felelős és biztonságos használatára nevelés szolgálatában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az agrárszakképzésben tanulók 42 százaléka szeretne a szakmában elhelyezkedni
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, az Agrárminisztérium, valamint az Agrárközgazdasági Intézet…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >