Ismét fenntarthatósági hónap volt a Borsodinál
A Borsodi Sörgyárnál hagyományosan a szeptember a fenntarthatóságról szól, így ismét megrendezték az Our Imprint fenntarthatósági hónapot és megjelent a vállalat 2023-as fenntarthatósági jelentése is.

A Borsodi Sörgyárnál hagyományosan a szeptember a fenntarthatóságról szól
A Borsodi Sörgyár 2024-ben ismét megrendezte az immár hagyománnyá vált Our Imprint hónapot.
„Fenntarthatósági stratégiánk két pilléren – az emberek és a bolygónk védelmén – alapul. A szűkebb és tágabb környezetünk érdekében megtett lépéseinket évek óta szeptemberben mutatjuk be, ezzel adva lehetőséget kollégáinknak arra, hogy még alaposabban megismerkedjenek és azonosulni tudjanak a fenntartható működés iránti elkötelezettségünkkel, céljainkkal, ami úgy gondolom, hogy alapvető feltétele az üzleti sikernek is”
– mondta Besze Ágnes, a Borsodi Sörgyár jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.
A vállalat fenntarthatósági stratégiájának egyik központi eleme az emberek jóléte és egészsége. Ennek szellemében szeptember 13-án Bőcsön, szeptember 20-án pedig Budapesten rendeztek egészségnapot. Az eseményeken a résztvevők az Aktív Magyarország szervezésében különféle egészségügyi szűrővizsgálatokon vehettek részt. A Molson Coors globális „green week” programjának részként a Borsodis kollégák Bőcsön szerveztek közösségi takarítást, ahol 70 kolléga aktív szerepet vállalt a szűkebb környezetük tisztán tartásában. Mindemellett a vízgazdálkodás fontosságára is felhívták a figyelmet egy online előadás keretében. A Borsodi Sörgyár fenntarthatósági törekvéseinek szerves része a társadalmi felelősségvállalás, a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése is. Ennek jegyében készült el az a hazai fesztiválokhoz kapcsolódó videó is, ami a felelősségteljes alkoholfogyasztás fontosságára hívja fel a figyelmet.
Bővülés és fejlődés
A fenntarthatósági hónapra időzítve készült el a Borsodi Sörgyár legújabb fenntarthatósági jelentése is, ami a vállalat 2023-as környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági eredményeit foglalja össze.
„A tavalyi év igen mozgalmasan alakult számunkra. Amellett, hogy megünnepeltük a sörgyárunk fennállásának 50. évfordulóját, büszke vagyok, hogy egy kihívásokkal teli piacon is bővíteni tudtuk portfóliónkat, fejlesztettük technológiai, valamint műszaki hátterünk, belső folyamatainkat, napelemes beruházást hajtottunk végre, mindezt összhangban a 2025-ös évre vállalt célkitűzéseinkkel”
– összegezte az elért eredményeket Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója.
2023-ban megújult a Borsodi Friss termékcsalád csomagolása, bevezették az alkoholmentes Stella Artois 0.0% és a száraz november keretében időszakosan az alkoholmentes Staropramen 0.0% sört is elérhetővé tették a hazai piacon. Felelős vállalatként a Borsodi Sörgyár célja, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon maga után. Ennek a törekvésnek az eredményei, hogy 2023-ban a hazai beszállítók aránya meghaladta a 85 százalékot a Borsodinál és a bőcsi gyárban egy 497 kW teljesítményű napelemes kiserőmű létesült, amit idén további napelemek telepítése követ.
Középpontban az ember
A vállalat sikerei elképzelhetetlenek lennének csapatmunka nélkül, ezért természetes, hogy a Borsodinál a kollégák állnak a középpontban.
„Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a létszámunk stabil, ami úgy gondolom, hogy nagy szó a mai, kevésbé kiszámítható világban. Ahogyan a korábbi években, úgy tavaly is mindent megtettünk azért, hogy a Borsodi Sörgyár minél jobb munkahellyé váljon és továbbra is az első számú választás lehessen a meglévő és leendő kollégáink számára”
– mondta Zsadányi-Nagy Zsanett, a Borsodi Sörgyár HR igazgatója.
A Borsodi Sörgyár 2023-as fenntarthatósági jelentése az alábbi linken érhető el:
Kapcsolódó cikkeink
A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >A globális kihívások ellenére 2025-ben is a kitörési pontokat keresik a kkv-k
A 2025-ös gazdasági előrejelzések szerint a vállalkozásoknak számos kihívással kell…
Tovább olvasom >