Irány a napi fél kiló
Az elmúlt három évben jó irányt vett a magyar zöldség-gyümölcs ágazat szerkezetátalakítása. Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap (EMVA) keretében jelenleg előkészítés alatt lévő programok a korábbinál jóval nagyobb technológiai és technikai fejlesztésekre adnak lehetőséget, amely végső soron a minőségi áru piaci megjelenésében összpontosul.A részletekről Mártonffy Béla, a FruitVeb ügyvezetője elmondta, hogy a zöldség és a gyümölcs a leginkább marketingérzékeny élelmiszer. A piacok megszerzéséhez és megtartásához nem nélkülözheti a közösségi agrármarketinget. Idén a zöldség-gyümölcs ágazat megújuló szemléletű közösségi marketingprogramot indít.
A FruitVeb Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet a Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht.-vel (AMC) közösen egy egységes programban foglalja össze a marketingelemeket, és ezt több évre áthúzódóan, folyamatosan bővítik.
Marketingkampánnyal növelnék a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztást a termelők és a feldolgozók. Jelenleg ugyanis naponta átlagosan 40 deka zöld árut eszünk meg fejenként, ezt 10 dekával szeretnék növelni. Az egészségtudatosabb élelmiszer-fogyasztásra hívnák fel a vásárlók figyelmét. Erre az idén az AMC 85 millió forintot adna, amit a FruitVeb 15-20 millió forinttal egészítene ki, de ez utóbbi egy saját alap létrehozását is tervezi. A program jelenlegi költségvetésének támogatása a korábbi évek költségeinek több mint duplája.
Amennyiben a program a tervezett ágazatfejlesztési időszakkal együttműködve sikeresen megvalósul, úgy várhatóan a 2013. évi uniós költségvetési időszak végére Magyarországon a fogyasztás mintegy egyharmadával növelhető. Ez 500 ezer tonnával növeli a magyar gazdák által előállított termék mennyiségét, amely piacnövekedést és 75 milliárd forint bevételnövekedést jelent az országnak.
Az idei magyar zöldség-gyümölcs marketingprogram tervezett fő elemei: média-, felvilágosító-, iskolai és oktatási, rendezvényprogramok, áruházlánci promóció. A programok fő célcsoportjának az ifjúság számít. Mártonffy Béla szerint a fiatalok fogyasztási szokásait még lehet alakítani. A háziasszonyok számára is szolgálnak újdonságokkal, ugyanis a családok élelmezési szokásait ők alakítják.
A hazai marketingprogramok mellett idén a külföldi célpiacokon, Németországban és Oroszországban is megjelenést kívánnak biztosítani a magyar termékeknek, olyan rendezvényeken, mint a berlini a Fruit Logistica, vagy a moszkvai Fresh Produce.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >