Ikea nőnapi játék az Instagramon

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 03. 04. 11:20

Az Ikea digitális kártyajátékot indít az Instagramon, hogy felhívja a figyelmet a háztartási munka egyenlőtlen elosztására. Célja, hogy a nőnapon és utána is egyenlőbb legyen az otthonokban a munkamegosztás.

Ikea nőnap

Az idei Nemzetközi Nőnapon (március 8.) az otthonokban elterjedt és a világjárvány hatására megerősödött általános munkamegosztás egyenlőtlenségeire hívja fel a figyelmet az Ikea ingyenes digitális játéka, a FiftyFifty az Instagram Stories-on. Jennie Miller párkapcsolati szakértővel együttműködésben fejlesztették ki a FiftyFifty kártyajátékot, amely párokat, lakótársakat, barátokat és munkatársakat vezet végig pozitív módon az otthonokban betöltött szerepek és dinamikák feltárásában, az Ikea honlapján március 4-én közzétett információk szerint.

Komoly témákról szórakoztatóan

A háztartási feladatok megosztása minden időben kihívást jelenthet, de a helyzetet tovább súlyosbította az otthoni munka és a digitális oktatás bevezetése a COVID-19 világjárvány idején. Kiderült, hogy a nők akár háromszor több gondoskodó- és házimunkát végeznek, mint a férfiak.

Nők a pandémiában hír

Az Urban Sitter kisgyermekes szülők megkérdezése alapján kimutatta, hogy a válaszadó szülők kevesebb, mint egyharmada ért egyet abban, hogy náluk a gyermekgondozás egyenletesen oszlik meg. A CBS News beszámolója szerint az elmúlt évben csaknem 3 millió nő esett ki az amerikai munkaerő piacról, mivel az otthoni munka, az otthon tanuló gyerekek, az ezekkel járó házimunka megnövekedése már nem volt összeegyeztethető számukra.

A lakberendezési kereskedő a FiftyFifty játékot egy „szünetgombként” pozícionálja, amely nemtől függetlenül mindenki számára nyílt és őszinte beszélgetés révén átértékeli és újra beállítja az otthoni életet, segít az esetleges egyensúlyhiányok feloldásában. A nNemzetközi Nőnaphoz igazított kampány megerősíti, hogy az Ikea odafigyel az indokolatlanul nagyobb terheket viselő nőkre.

Az Ikea célja a komoly témák szórakoztató kezelése, többek közt ezzel a digitális kártyajáték bevezetésével, amelynek középpontjában a háztartási egyenlőtlenségek felszámolása áll. Az Instagram Stories által feltett kérdések egyszerűek, például arra kérik a résztvevőket, hogy nevezzék meg kedvenc és legkevésbé kedvelt háztartási feladataikat, becsüljék meg heti hány órát töltenek háztartási feladatokkal.

Online aktivitások

A játék népszerűsítése és a lehető legtöbb ember inspirálása érdekében az Ikea Zara Larsson svéd énekesnővel és a nemek közötti esélyegyenlőség aktivistájával is együttműködik. A művész nőnapon a saját YouTube csatornáján élő koncertet ad az üzenet támogatására, az Ikea által berendezett környezetben. Egy rövid film is készült, amelyben Zara bemutatja a FiftyFifty játékot.

Személyes események hiányában a márkáknak át kellett alakítaniuk kommunikációs stratégiájukat és olyan kulturális momentumokat kell megragadniuk, mint a nemzetközi nőnap. Az Ikea a FiftyFifty játékkal is az otthonragadt fogyasztókat célozza meg, akik egyre több időt töltenek a telefonjuk nyomkodásával, végiggörgetésével. A mobil játékokon keresztüli szórakoztatás az Ikea kommunikációjában egyre jelentősebb részt foglalnak el. A márka nemrég egy kiterjesztett valóság (AR) játékot is elindított a Snapchaten, amelyben a játékosoknak egy virtuális szobát kell lomtalanítaniuk.

Kapcsolódó cikkeink