Így változtatja meg a távolságtartás a jövő vásárlási élményét

Szerző: Gyarmati Orsolya Dátum: 2020. 04. 06. 08:10

Az elmúlt néhány hétben rengeteg, az emberek közti távolság megtartását segítő kezdeményezés született a boltokban a plexiüvegtől a padlóra ragasztott matricáig, és a vásárlók számának limitálásáig. Íme, néhány plusz ötlet az IGD-től.

Változtass a bolt dizájnján!

A legfontosabb változtatás a pénztárakhoz kapcsolódik: jelenleg a legtöbb boltban egymáshoz közel helyezkednek el a pénztárak, ahol az embereknek kimondottan kis helyen kell sorban állniuk. Ha a kiskereskedők krízisbiztosabbá akarják tenni üzleteiket, a kasszaterületen jóval „lazábban” kell elhelyezni a pénztárakat, esetleg egy bolton belül több helyen is érdemes fizetőhelyeket kialakítani.

Használj scan and go appokat!

Az elmúlt három évben nagyon elterjedtek a scan-and-go appok, amelyek lehetővé teszik a pénztárak használatának kikerülését, és felgyorsítsák a fizetési folyamatot. A jelenlegi krízisre válaszul a kiskereskedők nagyobb hangsúlyt fektethetnének arra, hogy ezen eszközök használatára bátorítsák a vásárlókat.

Állj sorba virtuálisan!

A virtuális sorbanállást az online platformokon vek óta használják, ám a portlandi New Seasons Market az első, amelyik a módszert fizikai boltban is bevezette. A cég a Waitwhile nevű digitális sorbanállás-programot fejlesztő céggel szerződött. A lényeg, hogy a vásárlók az üzlet előtt autóikban ülve várakozhatnak arra, hogy sorra kerüljenek és bemehessenek a boltba.

IGD