Így látják ők

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 22. 08:00

Aki nem unja még a sajtó év eleji toplista-mániáját, a „mik a legfontosabb trendek” típusú cikkeket, annak érdekes lehet az USA Nemzeti Éttermi Szövetsége, a National Restaurant Association évente végzett felmérésének legfrissebb eredménye. Minden télen megkérdeznek közel kétezer gyakorló konyhafőnököt, mik hozhatnak szerintük sikert a következő év étlapjain, vagy milyen divatok felett járt el az idő. 2009-ben egy kérdőíven 214 gyakran emlegetett gasztronómiai terméket, ötletet, módszert soroltak fel, ezeket értékelték a szakemberek. A toptrendnek jelöltek közül az első tízet mi is közzétesszük. (A százalékok azt jelzik, a megkérdezettek hány százaléka tartja 2010-ben meghatározó fontosságúnak az adott fogalmat – az amerikai piacon).
A „lecsúszottak”, azaz az elmúlt évek múló divatjai közé (azaz 40 százalék alá) soroltak olyanokat is, mint például a söralapú koktélok, a spanyol konyha, az ausztrál borok, a borpoharaztatás, a méz, a dipek és a zöldségpürék.

1. Helyi mezőgazdasági termék 88%
2. Helyi hús/tengeri termék 84%
3. Fenntarthatóság 80%
4. Minidesszertek 79%
5. Helyi bor és sör 79%
6. Egészséges gyermekételek 77%
7. Kisadag 75%
8. Gazdákhoz kötött termékek 75%
9. Glutén- és allergénmentes ételek 74%
10. Szupergyümölcsök 73%

Kapcsolódó cikkeink