Idén újra Hoventa – Bocuse d’Or selejtezővel
Mérföldkő nemcsak a hazai éttermi franchise, de feltehetően az egész magyar vendéglátás világában is: március vége óta kézzelfogható valóság a Gundel-franchise – megjelent az első franchise-rendszerben működő Gundel étterem. A Budapesti Airport most megnyílt SkyCourt terminálján az üzlet kitüntetett helyen, az indulási szint közepén kezdte meg működését.
Ahogy Bándoli Attila, a Gundel ügyvezetőigazgató-helyettese lapunknak elmondta, az étterem megjelenésének ötlete Ferihegyen, és később talán számos más világvárosban is, a 35 ország 92 repülőterének vendéglátásában vezető szerepet játszó angol SSP cégtől származik, akik a patinás névnek, úgy látszik, megadják a kellő tiszteletet: a Gundel a repülőtéren belül is presztízsüzletnek számít! Ennek megfelelően alakították ki választékát és pozicionálták árait is. A tavaly januárban aláírt együttműködési megállapodásnak megfelelően az étterem „adja” az enteriőr és az eszközök stílusát, a receptúrákat, de még a tálalás módját is – ez utóbbiakat Merczi Gábor séf határozza meg –, a választékról pedig az óriási reptéri tapasztalatokkal rendelkező vállalkozás magyarországi egysége, az SSP Hungary Kft. dönt.
– Természetesen olyan fogásokat ajánlottunk, amelyek tálalása még úgy is megoldható Gundel-minőségben, hogy az ételeket egy, a SkyCourton működő központi konyhából szállítják, például gulyáslevest, salátákat, szendvicseket – teszi hozzá Merczi Gábor. – A 60 személyes vendéglátóhelyen árusítanak Gundel-bonbonokat, tortákat, de még pálinkákat és borokat is.
– Nem az a legfontosabb, hogy a különféle, Gundel feliratú üzletek franchise-egységek, vagy saját tulajdonunkban vannak – véli Bándoli Attila –, a lényeg, hogy minél több helyen lehessen velük találkozni. Működik már például Gundel kávézó az állatkertben, és márkatermékeink nemcsak a hazai üzletekben vannak jelen, hanem a duty free shopokban is. Éttermünknek komoly hullámvölgyből kell kilábalnia, tehát offenzív terjeszkedési politikában gondolkodni nem lenne időszerű, de a repülőtéri megjelenéseken kívül franchise-gazdaként mindenhol máshol mi rendelkezünk a franchise-jogok felett – így az sem elképzelhetetlen, hogy idővel itthon is nyílnak más Gundel éttermek. n
Az első Hungexpo Zrt. által szervezett Hoventa 2010-ben sikeresen zárult. Az auditált adatok szerint növekedett a kiállítók száma (150), akik 6000 nm kiállítási területen 11 ezernél is több látogatónak mutatták be termékeiket és szolgáltatásaikat. A programok szervezésében aktív közreműködőként vettek részt olyan szakmai szövetségek, mint az MSZSZ, MNGSZ, Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete, a Magyar Pékszövetség és az ÉLOSZ.
A Hungexpo elképzelései szerint a már megszokott tematikus blokkok közé újak is kerültek: a vendéglátás szempontjából közvetve ugyan, de rendkívül fontos területek képviselői is bemutatkoztak – mint például az épületgépészet, világítástechnika, bútoripar egyes szegmensei.
A következő, 2011. október 11–14. között megrendezendő Hoventára a szervezők ilyen irányokba folytatják a munkát. Fő törekvésük, hogy Közép-Kelet-Európa meghatározó üzleti fórumává alakítsák a kiállítást: mind a vendéglátóipar és gasztrotechnika, mind pedig a szállodaipar szereplői megoldást találjanak itt aktuális problémáikra.
Idén a kiállítás további újdonságokkal várja majd a kiállítókat:
• A Hoventával egy időben kerül megrendezésre a Bocuse d’Or Hungary Selection – a magyar versenyzők döntő megmérettetése a világverseny előtt;
• Gyarapítják a gyakorlati bemutatók sorát, amelyek megtartására nemzetközileg elismert séfeket kérnek fel;
• Tovább bővítik a Hoventa nemzetköziségét, mind kiállítói, mind látogatói vonatkozásban;
• Az idei Trendsziget témája: a szállodai szobabelső trendjei.
A szervezők gazdag szakmai kísérőprogram összeállításán dolgoznak, emellett a Hoventa 2. és 3. napján a Business Travel Show és az Event Expo csatlakozik az eseményhez.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >