Idén is rászoruló gyermekek ünnepét varázsolják szebbé a P&G munkatársai
A Dankó utcai Wesley János Óvoda legszegényebb sorban élő gyermekeinek kívánságát váltja valóra karácsonyhoz közeledve a Procter&Gamble az Oltalom Karitatív Egyesülettel együttműködésben. A vállalat immár ötödik éve segít nehéz sorsú gyermekeken az Álmok Karácsonyfája program keretén belül.
Az Oltalom Karitatív Egyesület veszélyeztetett élethelyzetben levőket, időseket, hátrányos helyzetű gyerekeket, hajléktalanokat, szegényeket és betegeket támogat Budapesten. A szervezet tevékenységi köre szerteágazó: idősotthont, kórházat, háziorvosi rendelőt, átmeneti szállót, éjjeli menedékhelyet, népkonyhát, mindemellett oktatási intézményeket, óvodát, általános iskolát és esti gimnáziumot üzemeltet.
Idén karácsonykor a P&G munkatársainak önkéntes felajánlásaiból és az Oltalom Karitatív Egyesület közreműködésével a Dankó utcai óvoda hátrányos helyzetű gyermekeinek kívánságait teljesítik, szebbé varázsolva ezzel az ünnepeket 50 gyermek számára.
„Az Álmok Karácsonyfája programot évről-évre minden vállalati egységünkben megvalósítjuk, tehát budapesti irodánk, gyöngyösi és csömöri gyárunk is csatlakoznak hozzá, a vállalat önkéntesei évente több mint 100 rászoruló gyermek ajándékát szerzik be. A budapesti óvoda 50 kedvezményezettje mellett Csömörön 35 és Gyöngyösön 18 gyermeknek juttat el ajándékokat a vállalat a kistarcsai Karitász Csoport és a csömöri Szociális Alapszolgáltatási Központ, illetve a Magyar Vöröskereszt által kiválasztott, legjobban rászoruló gyerekeknek. A programhoz évente egyre több önkéntes munkavállalónk csatlakozik, idén ilyen módon összesen 103 gyermeket ajándékozunk meg.” – mondta Krubl Yvette, a Procter & Gamble Magyarország kommunikációs vezetője.
SOS segítség az SOS Gyermekfalvaknak is
Az idei év kihívásaira reagálva a vállalat a szokásosnál jóval intenzívebb adományozási programot folytatott, és március óta többszáz tonna termékadományt juttatott el partnerszervezetei számára. Decemberben az Álmok karácsonyfája program mellett tíz európai országban, így Magyarországon is közel kétmillió Forint értékű adományt juttat el az SOS Gyermekfalvaknak, hogy ajándékokat vásárolhassanak a gondozásuk alatt álló 200 gyerek számára. Magyarországon idén az SOS kecskeméti intézményében élő gyerekek a kedvezményezettek. A vállalat az elmúlt hetekben már több mint hatezer csomag Pampers pelenkát juttatott el az SOS Gyermekfalvak részére, hogy ezzel hozzájáruljon a legkisebbek személyes higiéniájának és kényelmének biztosításához.
A cég filozófiájának fontos része a társadalmi felelősségvállalás és a helyi közösségeknek nyújtott rendszeres segítségnyújtás, ezért folyamatosan együttműködik civil szervezetekkel, szociális intézményekkel, helyi közösségekkel, iskolákkal, hogy önkénteseik segítségével pozitív változást idézzenek elő szociális, társadalmi és környezetvédelmi területeken egyaránt.
„Az önkéntességnek, az önkéntes felajánlásoknak jelentős szerepe van a P&G életében. Legfőbb törekvéseink egyike, hogy ne csak termékeinkkel javítsuk a fogyasztók életét, hanem társadalmi programjainkkal, támogatásainkkal a közösségek helyzetén is pozitív nyomot hagyjunk.” – mondta Krubl Yvette, Procter & Gamble Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója a december 5-i Önkéntesség Világnapja alkalmából.
„Az adományozás egy nagyvállalat alapvető feladata”
Nemrég zárult a vállalat Márkák, melyekre számíthat elnevezésű országos programja, amelynek eredményeképpen több tízmillió forint értékben adományozott terméket a Magyar Vöröskereszt számára. A P&G emellett évek óta elkötelezett támogatója a Habitat For Humanity szervezetnek, a Magyar Védőnők Egyesületének, a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak, a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, de számos helyi, kisebb szociális szervezetet is segít.
„Úgy gondoljuk, hogy segítségből sosem elég, és nagyvállalatként elkötelezettek vagyunk, hogy adományainkkal folyamatos támogatást nyújtsunk a rászorulóknak partnerszervezeteinken keresztül. – tette hozzá a kommunikációs vezető. – Idén a segítségnyújtás még nagyobb jelentőséggel bír, ezért világszerte már többmillió dollárt adományoztunk a koronavírus miatt hátrányos helyzetbe került családok megsegítésére.”
„Az elmúlt évben világszerte fokozottan segítettük a lakosságot és a helyi közösségeket a COVID-19 járvány következtében, de régóta foglalkoztat minket a társadalmi egyenlőtlenség és az éghajlatváltozás kezelése. 2010-ben a P&G kijelölt egy sor célt, és olyan kötelezettségvállalást tett, amelyek erőteljesen csökkentik környezeti lábnyomunkat az éghajlat, a víz és a hulladékgazdálkodás területén.” – mondta David S. Taylor, a Procter&Gamble elnök vezérigazgatója a vállalat december 10-én kiadott Társadalmi Felelősségvállalásáról szóló jelentésében.
Az idei éves jelentés szerint a vállalat tíz éve megfogalmazott 16 kiemelt vállalásából 14 már megvalósult. Többek között 2020-ig a az üvegházhatású gázok kibocsátásának 30 százalékkal való csökkentését tűzték ki célul, amit a vállalat túl is teljesített, elérve az 52 százalékos csökkentést. A vállalat valamennyi gyára zero waste termeléssel működik, azaz nem szállít hulladékot szemétlerakókba.
A teljes jelentés itt érhető el: https://us.pg.com/citizenship-report-2020/
Kapcsolódó cikkeink
1200 hátrányos helyzetű gyerek kívánsága teljesül idén karácsonykor
Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára…
Tovább olvasom >Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >