Húsz éves csúcson a ZEW német gazdasági hangulatindexe
Szeptemberben a várt csökkenés helyett húsz éves csúcsra emelkedett a gazdasági hangulatindex Németországban a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet felmérésében. Az euróövezet gazdasági hangulatindexe pedig 16 éves csúcsot ért el.
A németországi konjunkturális várakozások mutatója 5,9 ponttal 77,4 pontra, 2000 májusa óta a legmagasabbra emelkedett szeptemberben az előző havi 71,5 pontról, mégpedig csökkenés, az elemzők által várt 69,8 pontos mérséklődés helyett.
A mutató márciusban a koronavírus-válság miatt mínusz 49,5 pontra zuhant az előző havi 8,7 pontról. Áprilisra már ismét pozitívba fordult a hangulatindex 28,2 ponttal és azóta egy kis zökkenővel folyamatosan javult. Májusban 51,0 pontot, júniusban 63,4 pontot ért el, majd júliusban 59,3 pontra húzódott vissza. Ezt követően augusztusban 71,5 pontra, majd szeptemberben húsz éves csúcsra, 77,4 pontra emelkedett.
A ZEW elnöke Achim Wambach szerint a mutató újabb emelkedése arra utal, hogy a gazdasági szereplők rendületlenül bíznak a fellendülésben. „A bankok körében azonban makacsul tartja magát a pesszimista álláspont, ugyanis hiteltörlesztési nehézségek jelentkezésétől tartanak az elkövetkező hat hónapban.”
Az aktuális kondíciók megítélése is javult, 15,1 ponttal mínusz 66,2 pontra emelkedett az előző havi mínusz 81,3 pontról, szemben a mínusz 72,0 pontos, kisebb mértékű javulást jelző elemzői várakozásokkal.
A ZEW szerint mért konjunkturális várakozások az euróövezetben is javultak, a vonatkozó mutató az előző havihoz képest szeptemberben 9,9 ponttal 73,9 pontra, 2004 februárja óta a legmagasabbra emelkedett. A felmérésbe bevont gazdasági szereplők 77,9 százaléka számít a kondíciók javulására az elkövetkező hat hónapban, 4,0 százalékuk nem vár változást és 18,1 százalékuk romlásra számít.
Az aktuális gazdasági környezet megítélése is javult a megkérdezettek körében, a vonatkozó mutató az előző haviról 8,9 ponttal ment fel szeptemberben mínusz 80,9 pontra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >