Erősen ingadozik az arabica kávé ára
A Világgazdaság beszámolója szerint az arabica kávé árfolyama valódi hullámvasúton van, hiszen tavaly még 13 éves mélypontról támadt fel, 2020 első hónapjában azonban már 20 százalékot esett – olvasható az origo-n.
Az arabica típusú kávé árfolyammozgása 2011-ig nem igazán keltette fel az emberek figyelmét, azonban egy brazil időjárási anomália miatt az arabica árfolyama akkor hirtelen 380 dolláros fontonkénti árra ugrott, és ezt csak erősítette, hogy Ázsiában egyre népszerűbbé vállt a kávéfogyasztás.
Ugyan a kiskereskedelmi ár folyamatosan emelkedett, a tőzsdei jegyzésár a rekordszintű kereslet ellenére is kevesebb mint harmadára esett – írja a Világgazdaság. Ez a növekvő kínálattal magyarázható, ráadásul az időjárás is kedvezőbben alakult az elkövetkező években.
2019 nyarán már csupán 100 cent fontonkénti áron kereskedtek a brazil árutőzsdén az arabicával, ez pedig mélyen a termelők bekerülési költsége alatt volt. Ezt követően viszont hirtelen változás kezdődött, majd szeptember és december között 36 százalékos áremelkedéssel ez a kávéfajta nyerte a negyedéves árupiaci versenyt.
Az idei év elején azonban megállt a növekedés, ráadásul 20 százalékkal vissza is esett az árfolyam, annak ellenére, hogy a szakértők többsége a további növekedésben bízott. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Adattudományi módszerekkel és az AI segítségével azonosít a Nestlé a „klímarezisztens kávécserjéket”
A Nestlé szakértői azt vizsgálják, hogy a fejlett adattudomány és…
Tovább olvasom >Új kávépörkölő üzem és oktatóstúdió nyílt Budaörsön
Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a…
Tovább olvasom >A Kongói Demokratikus Köztársaságban folytatott kávéipari tevékenységébe invesztál a Nestlé
A pénzeszközöket a cég kávévásárlásra, árprémiumokra, technikai segítségnyújtásra és közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >