Hogyan? Tovább!

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 16. 10:15

Összeállításunkban ipartestületi tagok beszélnek arról, hogyan birkóznak meg a válság és az áremelkedések okozta kihívásokkal, milyen stratégiával készülnek az elkövetkezendő időszakra.

Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható

Osváth Csaba – Kunyhó cukrászda (Budapest)

Majd 70 éve működik cukrászdánk. A családunk generációk óta itt dolgozik, ehhez értünk, ezt tudjuk és szeretjük csinálni. A COVID-járvány idején végig nyitva voltunk – minimális forgalommal – ez gyakorlatilag felőrölte a tartalékainkat. De nem lehetett bezárni és 25 embert szélnek ereszteni, a múltunkat eldobni. Azt, hogy cukrászok vagyunk. Nekünk nem volt és nincs B tervünk – dolgozunk tovább.

Barabás Csilla – Édes-Gyömbér cukrászda (Budapest)

Olyan folyamatok irányítják most a világot, amire nincs ráhatásunk. Kiszolgáltatottak vagyunk. A másik rémisztő tényező a bizonytalanság. Minden bizonytalan körülöttünk. Ez alapjaiban rengeti meg az embert.

Mindezek mellett is azt gondolom, hogy előre kell nézni, keresni kell a lehetőségét annak, hogyan tudjuk a vendéget becsábítani az üzletbe.

Új dolgokat kitalálni, új süteményeket kreálni, tematikus napokat beiktatni, új, plusz szolgáltatást nyújtani. A minőségen nem rontani, a vendéget nem becsapni. Én ebben hiszek. Hiszem, hogy a minőségre, a finom ízekre lesz igény 2023-ban is.

Marján Sándor – Marján cukrászda (Eger)

Ebben az évben bővítettük a boltot, tehát nincs más út, csak előre. Szerencsémre októberig lekötött rezsiárakkal dolgozom, így vállalható egy rentábilis termelés. Minden megy a megtervezett módon.

Tóth Norbert – Tóth cukrászda (Dunaföldvár)

Kivárunk, más megoldást nem látunk. Mi még aránylag jó helyzetből tehetjük, hiszen az energiaáraink nem változtak jelentősen. Áraink minimálisan emelkedtek, már néha mi is elcsodálkozunk, hogy miért ilyen alacsony áron (az alapanyagárakhoz viszonyítva) kínáljuk a termékeinket. A vevői oldal fizetőképességét nem befolyásolhatjuk. A 2013-as év nem lesz könnyebb a tavalyinál, nyilván az első hónapok tapasztalatait mérlegelve változások várhatóak.

Gyuris László – A Cappella cukrászda (Szeged)

A naponta változó alapanyagárak követése nálunk kéthetente jelenik meg a sütemények árában. Racionalizáltuk a termelést, naponta olvassuk a fogyasztásmérőket, termékváltást hajtunk végre, és munkafolyamatokat észszerűsítettünk. A többes számot azért használom, mert a részlegvezetőkkel közösen elemezzük a helyzetet, tőlük várok javaslatokat és az általunk beszabályozott üzemeltetési folyamatok betartatását. Az egy percig sem fordult meg a fejemben, hogy abbahagyjuk…

Sitkei Balázs – Stella cukrászda (Paks)

Át kell gondolni sok mindent. Most úgy látom, hogy a cukrászdába járás hamarosan a luxus kategóriába fog tartozni. Hogy a vendégeink megmaradnak-e, sajnos nem csak rajtam áll. Tervezek tematikus heteket, illetve a francia café gourmand-hoz hasonló menükínálat beállítását. A legnehezebbnek az első negyedévet látom, szerintem akkor sok minden eldől. Csak szeretném hinni, hogy jobb lesz.

Hajduk Barna – Végvári cukrászda (Budapest)

Nagyon nehéz időszak elé nézünk. Az energiaárak a mi esetünkben ötszörösére nőttek, nyilván igénybe vesszük a kormány által felkínált támogatást. A költségek racio­nalizálása érdekében naponta figyeljük az áramfogyasztásunkat. Szűk az a mozgástér a költségek csökkentéséhez. Átalakítjuk a szortimentet és az igények alakulása (csökkenése) miatt a mennyiséget.

Márkus Beáta – Bejó cukrászda (Békéscsaba)

A mi vállalkozásunk már az elmúlt években is magas energiaköltségekkel dolgozott. Az energiaárak nem emelkedtek, így a változások nem érintettek minket. Minden megy a régi kerékvágásban, vendégeink megmaradnak – ebben reménykedünk.

Pálffy Krisztián – Pálffy cukrászda (Győr)

Szerintem a középosztályra kell koncentrálni, mert bár anyagi helyzetük nem javul számottevően, de rendszeresen lakóhelyükön költik el jövedelmük nagy részét. Biztosítani kell őket, hogy minden körülmények között rendelkezésükre állunk.

Olyan termékeket kell felvenni kínálatunkba, hogy megfeleljünk mindegyik réteg pénztárcájának. A termékválasztékban nagyobb arányt fognak képviselni a kisebb energiafelhasználást igénylő termékek, és persze alapanyagszinten is tudok takarékoskodni.//

Kapcsolódó cikkeink