Hogy csinálják azok a vállalatok, ahol nincs munkaerőhiány 2019-ben? – szerkesztői véleménysarok
Ebben a kihívásokkal teli munkaerő-piaci helyzetben a legkönnyebbnek tűnik, ha a jelenlegi kollégákat megtartjuk. Nem könnyű, mert a dolgozók elkötelezettségének csökkenése világtrend: élethosszig tartó munkahely egyre kevésbé jellemző, ha akarjuk, ha nem.
De nagyot tévednek azok a cégek, amelyek a boldogságot összekeverik az elkötelezettséggel. A dolgozóknak tetszik a Michelin-csillagos séf, aki a vállalati kantinban főz, a családi sportnap és az ingyen Túró Rudi. De ezek miatt nem fognak a cégnél maradni. Ha csak egy forintjuk van, kérem, költsék a közvetlen vezetők képzésére: hogyan válhatnak menedzserből igazi vezetővé. Mert a kettő nem ugyanaz. Az igazi vezetők azok, akik motiválni, elkötelezetté tudják tenni a kollégákat, vagy ha nem jók, akkor megválnak tőlük.
A második forintot, ha van, akkor lehet aztán gyümölcsnapra, szép irodára, szuper karácsonyi partira költeni.
Ha a toborzás-kiválasztás panaszkodik, hogy nincs munkaerő, akkor ezt a 4 kérdést tegyék fel:
1. Minden aktív és passzív keresési módszert és csatornát tökéletesen használnak-e? Ugyanis a jelöltek egyre passzívabbak, csupán hirdetésre nem jelentkeznek.
2. A megfogalmazott üzenet a jövendőbeli munkavállalóknak tökéletesen illeszkedik-e az igényükhöz a fizetés, a munkahelyi környezet, a fejlődés, a munka és a magánélet egyensúlyát figyelembe véve? A célcsoport (kor, végzettség) igényeit figyelembe vesszük-e az üzenet kialakításakor, vagy minden álláshirdetésben ugyanaz a szöveg?
3. A toborzásban részt vevők felkészültek-e a cég és maguk eladásában? Tudják-e inspiráló vezető és inspiráló vállalat képét kelteni?
4. A kiválasztási folyamat lean-e, a jelöltek kapnak-e 48 órán belül visszajelzést, ha akarjuk őket alkalmazni, ha nem? Az ajánlat kiadása gyors-e, a felmondás és a munkakezdés közötti úgynevezett pre-onboarding tökéletesen meg van-e tervezve és végrehajtva?
Elárulom: ahol ez a 4 pont tökéletesen működik, ott nincs is munkaerőhiány. //
Kapcsolódó cikkeink
Idén a személyre szabottság a kulcsszó a kereskedelemben
Személyre szabottság, mesterséges intelligencia, fenntarthatóság – ezek azok a kulcsszavak,…
Tovább olvasom >Randstad HR Trends: Kell-e félteni a munkánkat az AI-tól?
Bár a világban egyre többen használják munkájuk során a mesterséges…
Tovább olvasom >Randstad a „HR Trends 2024”: tátongó szakadék a bérigény és a tervezett fizetésemelés között
Február 1-én hozta nyilvánosságra a Randstad a „HR Trends 2024”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Reziliencia – meddig tart a rugalmas alkalmazkodóképesség?
A lelki állóképesség jelentősége a vállalatok világában is felértékelődött. Manapság…
Tovább olvasom >ChatGPT és az elismerések
Megkérdeztem a ChatGPT-t, mit gondol a díjakról. A válasz: elismerések…
Tovább olvasom >A KÖSZ közétkeztetési szakácsverseny második napja
Gőzerővel folyik a KÖSZ 2023-2024 közétkeztetési szakácsverseny döntője. A…
Tovább olvasom >