Hatvanmillió forinttal segíti a Lidl a beteg gyermekek étkeztetését
A Lidl Magyarország, mint a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány hivatalos támogatója elkötelezett a gyermek közétkeztetés minőségi javításában. Ennek eredményeképpen, társadalmi felelősségvállalása jegyében az áruházlánc egy éven át havi 5 millió, összesen 60 millió forint értékű élelmiszer adományozásával segíti a kórházi ápolásra szoruló gyermekek és az őket kísérő szülők egészséges étkeztetését.
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország számára kiemelten fontos a magyar családok támogatása, az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás előmozdítása egyaránt. Ezen elköteleződés mentén a Lidl hosszú távú együttműködést kötött a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvánnyal, melynek keretében egy éven át havi 5 millió forint értékű saját márkás élelmiszerrel járul hozzá a kórház egészséges étkeztetésének minőségi javításához. A támogatás minden élelmiszercsoportra kiterjed a gabonatermékektől a friss zöldség, gyümölcsön vagy tej-és tejkészítményeken keresztül a friss húsokig bezárólag. A szállítmányok teljes mértékben az intézmény igényeihez szabottak, hiszen összetételüket minden hónapban a kórház élelmezési osztálya állítja össze, az áruházlánc pedig a kiszállításról is gondoskodik.
A Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány célja az Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet fejlesztése, ahol havonta kb. 3000, évente kb. 35 ezer kórházban fekvő beteg gyermeket gyógyítanak meg és látnak el a gyermekeket kísérő szülőkkel együtt. Az ápolásra szoruló gyermekek esetében az intézet kiemelt figyelmet fordít a hozzáadott cukor nélküli, illetve a sószegény ételek elkészítésére, számos beteg esetében pedig speciális diétás étkeztetés – tej-, laktóz-, glutén-, bizonyos allergénektől mentes étkeztetés biztosítására is szükség van. „A Lidl Magyarország támogatásával az Alapítvány célja az egészséges étkeztetés minőségi fejlesztése az Intézetben. A felajánlás amellett, hogy példaértékű, jelentős segítség is a kórház számára, hiszen a támogatás által megtakarított összeget az intézmény egyéb fejlesztési célokra tudja fordítani” – mondta Smrcz Ervin, az alapítvány kuratóriumi elnöke.
Az intézet és a Lidl Magyarország partneri kapcsolata nem most kezdődött. Tavaly decemberben 600 ajándékcsomaggal lepte meg az áruházlánc a kórházban fekvő gyermekeket Mikulás alkalmából. „Az egészségtudatos táplálkozás számos betegség megelőzésében játszik szerepet, de a gyógyulási folyamatokat is elősegítheti. Örömünkre szolgál felajánlásunkkal hozzájárulni az ápolásra szoruló gyermekek minél egészségesebb étkeztetéséhez” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend előmozdítására. Célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkenti, melynek érdekében már számos termékfejlesztést végrehajtott.
A társadalmi felelősségvállalás a vállalat számára működési folyamatokon átívelő stratégiai elem. 2019-ben ez idáig, partner alapítványok segélyprogramjain keresztül több mint 100 település hátrányos helyzetű családjait segítette élelmiszerrel, ruhaneművel és különféle használati tárgyadománnyal.
Kapcsolódó cikkeink
Mitől lesz sikeres egy karácsonyi tv-reklám?
A Trade magazin tavaly decemberben indította útjára az első karácsonyi…
Tovább olvasom >Zöld Béka Díjat nyert a Lidl Fenntarthatósági Jelentése
Második alkalommal nyerte el a Lidl Magyarország a Deloitte Zöld…
Tovább olvasom >Több kereskedelmi üzletlánc is zárva lesz december 24-én
Több kereskedelmi üzletlánc, így a PENNY Market Kft., a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >A BAT további 60 milliárd forintos beruházásával Pécsen füst nélküli termékek új gyártóközpontja jön létre
A mai napon Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel bejelentett befektetés…
Tovább olvasom >Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5…
Tovább olvasom >