Hatvanmilliárd forint felett a televíziós reklámbevételek
Túllépte a 60 milliárd forintos határt tavaly a hazai televíziós reklámbevételek összege – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY elemzéséből. Változatlanul a reklámspotok határozzák meg a szektort, amelyben egyre nagyobb arányt képviselnek a versenypiaci szereplők az állami hirdetésekkel szemben.
Tovább nőttek a reklámbevételek 2018-ban az előző évhez képest – mutat rá a MEME és az EY 14. alkalommal kiadott jelentése. A bővülés mértéke elérte az 510 millió forintot, ami 1 százalékos erősödést jelent. A reklámtorta nagysága 60,7 milliárd forintot tett ki, amely tartalmazza a klasszikus televíziós hirdetéseket (spot) és minden egyéb reklámértékkel bíró megjelenést is, mint például a termékelhelyezés vagy a műsorszponzoráció (non-spot).
„Az elmúlt három évben, lassuló növekedés mellett, összesen több mint 17 százalékkal bővült a televíziós reklámköltések piaca. Míg a piaci hirdetésekből származó bevételek emelkedtek, addig az állami reklámköltések láthatóan visszaestek” – mondta el Kovács Krisztián, a MEME elnöke.
Az állami megbízások a televíziós reklámköltések 11 százalékát tették ki 6,9 milliárd forint értékben, ami 7 százalékos csökkenést jelent a 2017-es összeghez viszonyítva. Mindeközben a versenypiaci hirdetésekből származó bevételek 2 százalékkal növekedtek és megközelítették az 53,8 milliárd forintot.
„A szektort a tavalyi évben is a klasszikus spotokból származó bevételek uralták. Ezek a költések tették ki a csatornák reklámbevételeinek 94 százalékát, közel 57 milliárd forintot. A non-spot jellegű bevételek idén 9 százalékkal, 3,7 milliárd forintra emelkedtek, és egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a hirdetők marketing stratégiájában” – tette hozzá Bindics Judit, az EY kockázatkezelési szolgáltatásokért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Megszüntetné a nemek közötti bérszakadékot az EU
A bérek átláthatóságáról szóló európai uniós irányelv hamarosan részletes jelentésre…
Tovább olvasom >EY: Európában 2030-ra várható az elektromos járművek piaci áttörése
Európában 2030-ra az elektromos és hibrid járművek eladásának (EV) részesedése…
Tovább olvasom >Kiderült, hogy melyik cégek kerülnek a NAV ellenőrzéseinek célkeresztjébe 2024-ben
A NAV 2024-es ellenőrzési tervéből már egyértelműen látszik, hogy mely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >