Hatósági fellépés a szennyezett és cukrozott méz ellen
Rákkeltő antibiotikumokat talált a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal több nagy áruházlánc által forgalmazott mézben. A nitrofurán származékkal szennyezett termékek visszahívásra kerültek.
A hatóságok több nagy áruházlánc által forgalmazott mézben nitrofurán származékot találtak. A nitrofuran rákkeltő, sejtelváltozást okozó anyag, amit Európában tilos használni.
Amint azt a Pénzcentrum a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivataltól megtudta: a mézekben kimutatott értékek olyan alacsonyak, hogy közvetlen egészségügyi veszélyük nincs, megbetegedést nem okoznak. A szakirodalom alapján azonban a hosszabb távú fogyasztásnak rákkeltő hatása lehet, ezért a nitrofuránt a tiltott anyagok közé sorolták.
Az MGSzH megtiltotta a szennyezett tételek forgalmazását, elrendelték forgalomból való kivonásukat, visszahívásukat, és az érintett tételek megsemmisítését.
A listán szereplő áruházláncok közül a SPAR Magyarország Kft. a Pénzcentrumot úgy tájékoztatta: minőségirányítási rendszerük a garantálja, hogy a hatóság jelzésére a problémás termékeket visszavonták a polcokról.
A napokban bevonták a működési engedélyét, és 1,4 millió forintra megbírságolták a keszthelyi Molnár Méz Kft.-t: a keszthelyi cégtől cukrozott méz került kereskedelmi forgalomba. A lefoglalt 4,1 tonna cukrozott méz sorsa a megsemmisítés. Az eset felkerült a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium honlapjára, az élelmiszerrel kapcsolatos jogsértést elkövetők listájára. A 14 tételben volt magyar akácméz, magyar virágméz, magyar hársméz néven forgalomba hozott termék, s az eset leírásában a hozzáadott idegen cukor, hamisítás megállapítás szerepel. A megyei állategészségügyi hatóság az ügyben feljelentést tett a rendőrségen, a hamisítás, mint szándékos cselekmény kivizsgálására – közli a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >