Háromlábú stratégia, és a vevőért mindent
Országos lefedettség, huszonkét üzlet, bővülő logisztikai kapacitás, a vevőknek szentelt kiemelt figyelem – többek között ez jellemzi az Interfruct Kft. piaci stratégiáját, és igaz a vendéglátóiparra jellemző irányelvekre is. Kiegészítve azzal, hogy az egyes cégcsoportok speciális igényeit is igyekszik kielégíteni az áruházlánc.Az Interfruct HoReCa-stratégiája, hasonlóan az áruházlánc piaci stratégiájához, több pilléren áll, és mindegyik pillér a cég egy-egy célcsoportjához illeszkedik.
– Az első csoportba azok a kisebb vendéglátó-ipari egységek tartoznak, amelyek eddig is az Interfruct vásárlóbázisának egyik meghatározó részét képezték. Itt kialakult és jól bejáratott üzleti kapcsolatokról van szó, amelynek fenntartása természetesen alapvető céljaink közé tartozik. A második csoportot a közétkeztetés, valamint az üzemi, vállalati konyhák teszik ki, amelyeket elsősorban a közétkeztetésre kiírt pályázatokon keresztül tudunk elérni, amelyeken már évek óta sikerrel veszünk részt. Kiemelt fontossággal kezeljük, és folyamatosan fejlesztjük disztribúciós üzletágunkat. Minden egyes üzletünknél külön alkalmazunk egy képviselőt e feladatok elvégzésére. Õket a legkorszerűbb számítógépes háttérrel és gépkocsival szereltük fel, az információáramlás tehát már nem is napra, hanem szinte percre kész. Disztribúciós üzletkötőink meglévő kapcsolataink ápolása mellett folyamatosan bővítik partnereink körét, ennek eredményeképpen társaságunk jelenleg is több, sokat ígérő referenciával bír. Ezt a tevékenységet a már eddig is kiválóan működő logisztikai hálózat egészíti ki, amelynek hatékonyságát gépkocsiparkunk egy részének év eleji megújításával fokoztuk – tudtuk meg Bránát István cégvezetőtől.
Egyre fontosabb az országos lefedettség
Az Interfruct HoReCa-stratégiájának kialakításánál a célcsoportok differenciált igényei több fő cél meghatározását tették szükségessé a cég számára. Ezek közül az egyik legfontosabb a közétkeztetési, közbeszerzési pályázatokon való eredményes részvétel, mivel az áruházlánc még inkább szeretne bekerülni a vendéglátóipar, valamint a szállodák vérkeringésébe.
A HoReCa-csatornában tapasztalható trendek közül Bránát István kiemelte, hogy a nagyobb szállodaláncok, valamint országos kereskedelmi hálózatok számára egyre inkább fontossá válik, hogy a beszállítók is országos lefedettséggel rendelkezzenek, vagyis képesek legyenek mindenhol azonos választékot, minőséget és árakat garantálni.
– Az Interfruct Kft. egyik nagy előnye, hogy országosan 22 áruházával – amelyek önálló logisztikai bázisként is működnek – képes arra, hogy ezeket az igényeket kielégítse, továbbá számos szolgáltatásával sokkal egyszerűbbé tegye partnerei számára a beszerzést. Ilyen addicionális szolgáltatás például a gyűjtőszámla alkalmazása, amely jelentősen megkönnyíti a pénzügyi elszámolást – hozta fel példaként a cégvezető.
– A HoReCa-szektorból főként a vendéglátó-ipari egységek, valamint a szállodaláncok a meghatározó vásárlóink. Egyik legjobb referenciánk erre a Don Pepe pizzahálózat, valamint az Accor Pannónia Hotels. Partnereink köre folyamatosan bővül, és az eddigi partnereink pozitív visszajelzései is bizakodásra adnak okot – folytatta Bránát István. – Vásárlóink bizalmát folyamatos akciókkal és kedvezményekkel igyekszünk erősíteni. Erre kiváló példa a nagykereskedelemben egyedülálló Törzsvásárlói Vevőhűség programunk, amely rendkívüli népszerűségnek örvend, és amely amellett, hogy azonnali kedvezményeket nyújt, díjazza a ritkábban, de nagyobb volumenben vásárló partnereket is. A regisztrált vásárlók kéthetente, névre szólóan kapják meg az Interfruct akciós katalógusát, ezenkívül évente két alkalommal a cég képviselői személyesen hívják meg őket árubörzére, ahol a kereskedelmi lánc legnagyobb beszállítói különleges grátisz- és árakciókkal kedveskednek a vevőknek, azok legnagyobb megelégedésére.
Disztribúciót is vállalnak a gasztro felé
A cégvezető nem felejtette el megemlíteni azt sem, hogy a HoReCa-szektorban való sikeres részvétel számos követelményt támaszt társaságuk irányába. E feltételrendszer egyik stratégiai eleme az Interfruct beszerzési politikájának kialakítása, ahol az idei évben az eddigieknél is kiemeltebb szerepet kap a HoReCa igényeivel való kompatibilitás. Választékukat ezekhez az igényekhez alakítják, ez egyrészről a speciális, nagyobb kiszerelések megjelenését, másrészről új termékek bevezetését is jelenti. Élő példa, hogy a Don Pepe pizzahálózat számára több olyan terméket is belistáztak, amelyek korábban nem szerepeltek szortimentjükben. A bővítés sajátossága, hogy nemcsak élelmiszereket, hanem a gasztronómia számára nélkülözhetetlen non-food termékeket (például papírárukat, műanyag poharakat, pizzásdobozokat stb.) is érint. A fejlesztés másik sajátossága, amelyről előrehaladott tárgyalások folynak, hogy az Interfruct a kiskereskedelmet célzó beszállító partnereitől átvállalja ezen cégek vendéglátás felé irányuló disztribúcióját. Vagyis az érintett beszállítók az Interfructon keresztül érik majd el a számukra is fontos gasztroszegmenst.
Figyelne a regionális ízekre is
Az Interfruct áruválasztéka 8000 cikkelemből áll. Azt, hogy ebből pontosan hány terméket kínálnak a HoReCa-szektornak, nehéz meghatározni, hiszen egyrészről áruválasztékuk regionális igényekhez igazodik, másrészről folyamatosan nő azon termékek száma, amelyekre a szektorból kereslet mutatkozik. Regionális választékukra példaként elmondható, hogy Miskolcon van egy tésztamárka, amely különösen népszerű a közétkeztetés körében, így itt ez is részét képezi szortimentjüknek.
Mint minden élelmiszer-kereskedelemben tevékenykedő vállalatnál, az Interfruct Kft.-nél is több olyan időszak van, amelyik forgalom tekintetében kiemelkedő. Ilyenek természetesen az egyes ünnepeket – karácsonyt, húsvétot – megelőző időszakok, amelyekre külön akciós katalógussal készülnek. Emellett kiemelendők a kereskedőik számára tartott saját rendezvények, például a korábban megemlített árubörze (amelyhez szintén külön marketingaktivitás kapcsolódik), valamint az úgynevezett „boltfeltöltő promóciók”, amelyek egy-egy szezon előtt kínálnak igen kedvező árakat és választékot partnereik számára.
Az Interfruct Kft., noha célcsoportjának alapvetően a kiskereskedőket tekinti, sohasem feledkezett meg az egyéni vásárlókról sem, hiszen a társaság megalakulásától fogva kiszolgálta a végfogyasztói réteget is. Nemrégiben pedig számos olyan átalakítást hajtottak végre, például a lakossági nyugtaadó kasszák bevezetését, valamint a meghosszabbított hétvégi nyitva tartást, amelyek az egyéni vásárlók igényeinek is kedveznek.
– E fejlesztésekkel azt szeretnénk elérni, és ez egyáltalán nem titkolt célunk – nyomatékosította Bránát István –, hogy a hétvégi nagybevásárlást intéző családoknak is alternatívát tudjunk kínálni vásárlásukhoz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >