Három és fél éves mélyponton a németországi infláció májusban
Májusban három és fél éve a legkisebb infláció alakult ki Németországban a szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden publikált jelentése szerint.
A Destatis végleges adatai szerint az előzetes kalkulációval megegyező volt az infláció májusban Németországban. A fogyasztói árak az egy évvel korábbihoz képest 0,6 százalékkal emelkedtek, három és fél éve, 2016 szeptembere óta a legkisebb mértékben. Az előző hónapban, áprilisban 0,9 százalék volt a fogyasztói árak éves emelkedésének a mértéke.
Az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak májusban az áprilisi 0,4 százalékos havi emelkedés után.
Az energiaárak 8,5 százalékkal csökkentek éves bázison májusban, ezen belül az üzemanyagárak 20,7 százalékkal, a fűtőolaj ára 30,5 százalékkal. Az áram és a földgáz ára viszont emelkedett, az áramé 4,2 százalékkal, a földgázé 1,7 százalékkal.
Az élelmiszerek ára 4,5 százalékkal ment fel éves bázison májusban. A hústermékeké ezen belül 9,2 százalékkal, a gyümölcsárak pedig 10,5 százalékkal.
Energia és élelmiszerárak nélkül a fogyasztói árak (maginfláció) 1,2 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest májusban Németországban. Az előző havihoz képest nem volt árváltozás.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) szintén az előzetes értéknek megfelelően alakult. Éves bázison 0,5 százalékkal emelkedett az árindex, havi bázison nem változott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >