Halkolbász: a kalandvágyó ínyencek étele
Ma már tudjuk, hogy a halételek egészségesek, étrendi hatásuk kiváló, ennek ellenére csak igen lassan nő a hazai fogyasztás. A halhoz értő emberek a legváltozatosabb módjait találják ki a fogyasztás-ösztönzésnek, hogy gasztronómiai élményekkel becserkésszék a fogyasztót. A halfasírt, halchips és haltartár mellett most itt a halkolbász is, amelynek készítésére lovagrend is szerveződött. A halételek között ez az egyetlen, amelynél a halhúst darálják, gyúrják és, ahogy a valódi kolbászt, bélbe töltik – hangzott el a Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorában.
Legendák és mítoszok vannak arról, hogy a világ tájain a halételek között volt-e olyan, melyet bélbe töltöttek. Mi magunk sem tudjuk. De az, hogy valaki ilyet folyamatosan készítsen és fesztiválokon népszerűsítse, tényleg a lovagrendhez kötődik – mondta Sipos László, a Magyar Halkolbász Lovagrend elnöke.
A Magyar Halkolbász Lovagrend 2008-ban alakult, egy halételeket és a horgászatot kedvelő baráti társaságból nőtt ki. Amikor az első fesztivált megrendezték, mintegy 150 ismerősük gyűlt össze egy parkban. Nem számítottak ekkora érdeklődésre. Azóta azonban minden évben megrendezik május és június fordulóján a Szolnoki Halkolbász- és Halételfesztivált – mesélte.
Igyekeznek együtt dolgozni a gasztronómiával foglalkozó emberekkel, a szakmával, a haltenyésztőkkel, a halfeldolgozókkal, illetve a közönséggel. A halkolbászkészítés fázisai: pucolás, filézés, darálás, fűszerezés, gyúrás és töltés. A végén pedig az elkészült kolbászt megsütik. A fesztiválokon a közönségnek lehetősége van megkóstolni a végeredményt – tette hozzá. (hirado.hu, Kossuth Rádió, Hajnal-táj)
Kapcsolódó cikkeink
Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >