Gyümölcslébár-hálózatot épít ki a Starbucks

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 20. 12:06

Megnyílik az amerikai Starbucks kávézólánc új gyümölcslébáros hálózatának első üzlete.

Az egység hétfőtől fogadja a vásárlókat a Washington állambeli Bellevue-ban. A világ legnagyobb kávézólánca tavaly novemberben vásárolta meg a gyümölcsleveket gyártó és forgalmazó Evolution Fresh nevű céget harmincmillió dollárért. A Starbucks reményei szerint az – eredeti nevén tovább futó – új lánc beindításával sikerül majd javítania pozícióján az 50 milliárd dolláros, alacsony kalóriatartalmú élelmiszereket forgalmazó szektorban.

A bellevue-i bár kínálatában egyebek között friss és palackozott gyümölcs-, illetve zöldséglevek, smoothie-k – a turmix és a gyümölcslé között elhelyezkedő italok –, tortillatekercsek, saláták és levesek sorakoznak. Az étlapon a vegán – az állati eredetű termékeket teljesen nélkülöző – és a vegetáriánus vásárlók is találnak kedvükre valót.

A Starbucks elnöke, Howard Schultz az Evolution Fresh megvásárlásakor azt mondta, hogy egy sikeresen működő gyümölcslébár éves forgalma meghaladhatja az egymillió dollárt.

Az Evolution Fresh megvásárlása a Starbucks új stratégiájával összhangban történt: túllépve a kávézólánc keretein a vállalat az élelmiszerboltokban és egyéb árusítóhelyeken is megjelent saját márkaneves termékeivel. A cég ugyanakkor nem hozta nyilvánosságra, hogy hány gyümölcslébárt szándékozik nyitni a jövőben.

A friss gyümölcs-, illetve zöldséglevek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az Egyesült Államokban. Az egészségtudatos vásárlók gyakran a rendes étkezés helyett, míg mások a tisztítókúrák részeként fogyasztják őket.  (MTI)

Kapcsolódó cikkeink