Gyorsult a gazdasági növekedés az OECD-országokban
Gyorsult a gazdasági növekedés üteme a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban a második negyedévben.
Az OECD 35 tagországában negyedéves összevetésben 0,7 százalékkal nőtt a hazai össztermék (GDP) április-júniusban, szemben az első negyedévben mért 0,5 százalékkal – derült ki az OECD honlapján hétfőn közzétett előzetes adatokból.
A hét legnagyobb gazdaság közül jelentősen gyorsult a növekedési ütem Japánban, 0,4 százalékról 1,0 százalékra, illetve az Egyesült Államokban, 0,3 százalékról 0,6 százalékra. Nagy-Britanniában enyhén, 0,2 százalékról 0,3 százalékra emelkedett a GDP-növekedés üteme, Franciaországban és Olaszországban nem változott, 0,5, illetve 0,4 százalékon maradt. Németországban enyhe lassulást mértek, az első negyedévi 0,7 százalékról 0,6 százalék mérséklődött a növekedési ütem.
Az Európai Unióban és az euróövezetben egyaránt kis mértékben, 0,5 százalékról 0,6 százalékra kúszott fel a növekedés üteme.
Éves összehasonlításban 2,4 százalékkal gyarapodott az OECD-országok gazdasága, szemben az első negyedévi 2,1 százalékkal. A hét legnagyobb gazdaság közül Németország, Japán és az Egyesült Államok dicsekedhet a legerősebb, 2,1 százalékos növekedéssel, 1,5 százalékkal pedig Olaszország került a sor végére.
Az OECD adatai szerint Magyarországon éves összevetésben 2,2 százalékkal növekedtek a fogyasztói árak áprilisban a márciusi 2,7 százalékos emelkedés után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lassú kilábalás vár a magyar gazdaságra
Idén már növekedésbe vált a magyar gazdaság a tavalyi visszaesés…
Tovább olvasom >Az OECD-ben lassult az élelmiszerinfláció januárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban januárban…
Tovább olvasom >Az OECD-ben az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban decemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >