Gyakrabban vásárolunk száraztésztát
Kis mértékben növekedett az egy háztartásra eső megvásárolt tésztamennyiség 2009 első félévében a gyakoribb vásárlásoknak köszönhetően – derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adatbázisából. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai szerint a magyar háztartások 2 százalékkal több száraztésztát vásároltak 2009 első félévében, mint egy évvel korábban. Mivel a kilónkénti átlagos tésztaár kismértékben csökkent, így a kategória féléves értékbeli forgalma stabil.
2009 első félévében a háztartások 80 százaléka vásárolt száraztésztát, 5 százalékkal kevesebben, mint egy évvel korábban. Azonban egy átlagos tésztavásárló háztartás 8 százalékkal több tésztát vásárolt, mint 2008 első félévében, így az egy háztartás által egy év alatt megvett tészta mennyisége 5,1 kg-ról 5,5 kg-ra nőtt. A vásárlási intenzitás növekedése elsősorban a korábbinál gyakoribb vásárlásoknak köszönhető.
A kereskedelmi márkás termékek térnyerése tovább folytatódott a száraztésztapiacon. A háztartások 21 százalékkal több kereskedelmi márkás tésztát vásároltak, mint egy évvel korábban. E szegmens mennyiségi részesedése így 48 százalékra nőtt. A növekedés hátterében az áll, hogy egy átlagos háztartás több mint ötödével több kereskedelmi márkás tésztát vásárolt fél év alatt, mint 2008 első félévében. Ebben a szegmensben különösen jellemző a vásárlási gyakoriság növekedése.
Ehhez minden bizonnyal hozzájárult, hogy a saját márkás tésztákat átlagosan harmadával kínálták olcsóbban a gyártói márkásaknál.
Ami a vásárlás helyszínét illeti, csökkent a hipermarketek szerepe, míg a szupermarketek súlya nőtt. Továbbra is a kisboltokban kel el a száraztészták harmada, a diszkontokban pedig közel negyede.
Kereskedelmi márkás termékek mennyiségi részesedése a száraztészta piacon, százalékban
2008. 2009.
I. félév I. félév
Gyártói márkás 59 52
Kereskedelmi márkás 41 48
Forrás: GfK Hungária, Consumer Tracking
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >