GVH: a “magyar minőség” megjelölés az adott vállalkozás egészére kiterjedő követelményrendszer esetén alkalmazható

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 10. 26. 12:50

A GVH szerint annak a kereskedelmi cégnek jár a büntetés, amelyik korábban nem állapította meg saját maga számára, hogy mikor használja a nemzeti trikolórt és a termékeredetet jelölő szlogeneket.

Tizenötmillió forintjába fáj az Aldinak, hogy több száz általa forgalmazott, döntően élelmiszeripari terméket „magyar minőség” felirattal és nemzeti színekkel jelenített meg hirdetéseiben (óriásplakátokon, nyomtatott sajtóban, akciós reklámkiadványaiban). A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ugyanis ekkora versenybírságot szabott ki a cégre.

A GVH szerint a hirdetéseken kívül jellemzően a termékek csomagolásán is feltüntetésre került a „magyar minőség” szlogen, valamint a termékek többsége szerepelt a vállalkozás honlapjának „magyar minőség” cím alatt elérhető oldalán is. A „magyar minőség” állítás és a nemzeti színek együttes szerepeltetésével a reklámok a termékek magyar jellegét emelték ki.

A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás nem rendelkezik egyértelmű kritériumokkal (belső eljárásrenddel) annak eldöntésére, hogy egy adott termék mikor tekinthető magyarnak, illetve hogy a „magyar minőség” címkét ráteszi-e a termékre vagy sem.

A GVH álláspontja szerint magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, az egész szervezetre kiterjedően következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján alkalmazható. Élelmiszerek esetében fontos továbbá, hogy a követelményeket legalább a termék gyártási, vagy származási helyére, illetve alapanyagainak eredetére figyelemmel alakítsák ki.

A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, versenybírságot rótt ki a cégre, amelynek most harminc napja van, hogy azt befizesse a GVH számlájára – írja a Népszabadság Online.

Kapcsolódó cikkeink