GKI: 200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma
A tavalyi év első feléhez képest 16,4 százalékos növekedési ütemmel, idén nettó 207,5 milliárd forintot ért el az internetes kiskereskedelem féléves forgalma a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérés szerint.
A felmérésben arra is rámutatnak, hogy bár a hagyományos kiskereskedelem 5 százalék körüli növekedéséhez képest több mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es ütemhez képest azonban feltűnően lassult a növekedési üteme. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös online kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest is minimális csökkenést mutat a második negyedévben. A felmérés készítői szerint a lassuló bővülést a várható gazdasági visszaesés magyarázza.
Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat az online kereskedelemben leginkább meghatározó termékkategória, a fél év alatt 50 milliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikk-szektor.
Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 000 forintról idén már 11 333 forintra nőtt.
Az online kereskedelmet érintő legfontosabb trendekre is kitértek a közleményben, többek között arra, hogy az elmúlt másfél évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a belföldi webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel.
Egyre jobban terjednek az automatizált ügyfélszolgálati megoldások is, illetve magyar webáruházak körében egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés – és az azt megelőző döntéstámogatás – legfontosabb platformjává. A kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak 52 százaléka már valamilyen mobil eszközről böngészik.
Fejlődnek a fizetési lehetőségek is, de nagy hatással lehet az online vásárlásokra az egyre népszerűbbé váló online áruhitel, a márciusban induló azonnali fizetési rendszer, valamint a szeptember 14-én bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési rendszer az online fizetéseknel – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >A GKI a kormány által gondoltnál lassúbb növekedésre, magasabb inflációra és nagyobb államháztartási hiányra számít
A magyar gazdaság 2023-ban elhúzódó recessziós állapotba került, miközben az…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >