GfK: 8,7 százalékkal nőtt a műszaki termékek forgalma
A tartós műszaki cikkek értékesítése 8,7 százalékos növekedést ért el tavaly az utolsó negyedévben az előző év azonos időszakához képest, az összforgalom meghaladta a 192 milliárd forintot. A növekedés motorjai a telekommunikációs eszközök és a háztartási nagygépek voltak – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden.
A kutatás szerint tavaly a negyedik negyedévben ismét fellendült a háztartási nagygépek piaca, amelynek 24 százalékos bővülése kiugró a többi szektorhoz képest. Ebben nagy szerepet játszott a mosógépcsere-program, amelynek eredményeképpen több mint másfélszer annyi mosógép fogyott, mint az előző év utolsó negyedévében, és a megvásárolt mosógépek fele A+++-os modell volt.
Megnőtt a szárítógépek, a mosogatógépek, a főzőlapok és a mikrohullámú sütők iránti kereslet is, csak a fagyasztók forgalma esett vissza.
A telekommunikációs szektor eladásai értékben 14,7 százalékkal voltak magasabbak 2015 október-decemberben, mint az ezt megelőző év azonos időszakában. A hagyományos mobiltelefonok forgalma erősen csökkent, ugyanakkor az okostelefonok mennyiségben és értékben is kétszámjegyű bővülést értek el. Az okostelefonok körében egyre népszerűbbek a nagy kijelzős modellek, de a legnagyobb képernyőosztály az eladási számok alapján nem aratott osztatlan sikert – közölte a Gfk.
Az irodatechnikai eszközök jellemzően nem tartoznak a kiemelkedő bővülést mutató szektorok közé, de a közlemény szerint ez most változott, az értékbeli forgalom a negyedik negyedévben 13,3 százalékkal múlta felül 2014 utolsó negyedévének adatait. A nyomtatókat leszámítva a kategória összes termékéből több fogyott, az élre a lézertonerek álltak kétszámjegyű bővüléssel.
A karácsonyi ajándékozások miatt a háztartási kisgépek esetében az év utolsó három hónapja a fő szezon, tavaly ez az időszak 7,6 százalékos növekedést hozott az értékesítésben 2014 azonos negyedévéhez képest – közölték.
A fotópiac 5 százalékkal magasabb értékesítési forgalmat ért el tavaly a negyedik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Mind a digitális tükörreflexes készülékek, mind a kompakt cserélhető objektíves fényképezőgépek kétszámjegyű növekedést realizáltak, a piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása tovább folytatódott.
A GfK tájékoztatása szerint 2015 utolsó negyedéve a magyar szórakoztató elektronikai piacon stagnálással zárult. Csak a játékkonzolok, hordozható hangsugárzók és akciókamerák pozíciója tudott erősödni tavalyhoz képest, a hagyományos audio és video termékek esetében kétszámjegyű visszaesést regisztráltak.
A tavalyi év utolsó negyedévében a számítástechnikai szektor 2,2 százalékos értékbeli csökkenést könyvelhetett el az előző év azonos időszakához képest. Jelentősen bővült a monitorok és az egerek értékesítése, de ez sem tudta ellensúlyozni a tabletek nagymértékű hanyatlását. A tabletek gyenge szereplésén az sem segített, hogy az átlagárak a teljes negyedévben és decemberben is magasabb szinten voltak a megelőző év azonos időszakához képest – közölte a GfK. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti…
Tovább olvasom >A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Lezárult a CPS GfK YouGov általi felvásárlása
Az online kutatási adatokkal és elemzési technológiával foglalkozó nemzetközi vállalatcsoport,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >