Gerendai Károly: „Építeni, megálmodni, megvalósítani szeretek”

Szerző: Gyarmati Orsolya Dátum: 2021. 05. 17. 19:00

Mennyire viselte meg a válság Magyarország legismertebb „fesztiválosát”, és milyen áldozatokat követelt Gerendai Károlytól a járványidőszak egy éve? Mitől különleges Michelin-csillagos séffel nyitott éttermük, a Rumour, és hogy kerülnek Kínába, egy mesterséges sziget százötven különleges vendéglátóegysége közé? A Future Talks Krizsó Szilviával podcastsorozatunk legújabb adásából kiderül.

Gerendai Károly

A Sziget Fesztivál 25 éves történetében tavaly történt meg először, hogy a rendezvény – sok más eseménnyel együtt – elmaradt. Gerendai Károly sötétben tapogatózásnak nevezte azokat a döntési folyamatokat, amelyekbe a járvány miatt belekényszerült.

– Válságmenedzselni kellett a vállalkozásokat, ami érdekes kihívás, feladat volt, és inspirált, hogy meg kell próbálni kapitányként viselkedni a hajón. Amikor minden rendben van körülöttem, attól elálmosodom, az nincs rám jó hatással. Ami igazán megviselt, az a bezártság. Az a típus vagyok, aki nem tud két napot egy helyben ülni, mert az nem pörget eléggé. Én építeni, megálmodni és megvalósítani szeretek. Ehelyett most azzal kellett foglalkozni, hogy úgy próbálod életben tartani, amit felépítettél, hogy közben ne árts olyan szinten annak, amit megálmodtál, hogy az visszafordíthatatlan folyamat legyen, mondja Gerendai.

Étteremnyitás a válság közepén

Krizsó Szilvia

A rendkívül nehéz helyzet, a turizmus és a HoReCa-szektor összeomlása ellenére Gerendai Károly és társai végül megnyitották két új éttermüket, a Nudlit és a Rumourt.

– A Rumour egy érdekes koncepció, itt önmagában Rácz Jenő személye egy leg, hiszen ő az egyik legismertebb hazai séf úgy, hogy sosem volt még Magyarországon étterme, ahol főzött volna, de hát a média hatalma ebből a szempontból nagy. Ő külföldön szerzett Michelin-csillagot Sanghajban, előtte különböző éttermekben külföldön dolgozott, de Magyarországon ez lesz az első olyan hely, ahol valóban ki lehet próbálni a főztjét. Az étterem közepén van a konyha, körülötte egy séfasztal, ezt ülik körbe a vendégek. Mindenki kap egy menüt és ott, a szemük láttára készül el az étel, Jenő meg elmondja közben, hogy mi is van a tányéron. Kíváncsi vagyok, itthon hogyan működik, vázolja az új koncepciót az üzletember.

Kínába megy a Costes

A két új hely megnyitása mellett külföldön is különleges lehetőség adódott megmutatni, mit is tud az első Michelin-csillagos magyar étterme, a Costes: Gerendaiék meghívást kaptak ugyanis a kínai Hainan mellett épülő mesterséges szigetkomplexumra, az Oceans Flowerre, hogy ott is nyissanak egy Costest, és így egy legyenek a százötven, a világ minden tájáról „érkező” éttermek között.

A podcastban szó esik még konkurenciáról, arról, hogy sznobéria-e a high-end gasztrokultúra, valamint a social media és a technológiai innovációk csapdáiról és a következtükben kialakuló összeesküvés-elméletekről.

A teljes beszélgetést meghallgathatja és megnézheti az alábbi platformokon, a linkekre kattintva:

Youtube:

Facebook

https://www.facebook.com/trademagazin.hu

Soundcloud:

https://soundcloud.com/trade-magazin

Spotify:

https://open.spotify.com/show/1imr2D62BIXEzsr5RNABLu

Trade magazin:

https://trademagazin.hu/hu/rendezvenyek/future-talks-business-podcast/

 

Minden héten hétfőn 17 órakor új adással jelentkezik a Future Talks Krizsó Szilviával, a Trade magazin business podcastja.

 

 

 

Kapcsolódó cikkeink