FruitVeB: idén több hajtatott paradicsomot és uborkát takaríthatnak be a termelők
Az idén kisebb termőterületről 5-10 százalékkal több hajtatott paradicsomot és 5 százalékkal több uborkát takaríthatnak be a termelők a fűtött üveg- és fóliaházakban, ugyanakkor paprikából a tavalyi körül alakulhat a termés, káposztából pedig 10-12 százalékos csökkenés várható a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) előrejelzése szerint.
Ledó Ferenc, a FruitVeB elnöke az MTI-nek kifejtette, hogy idén a napsütés kedvezett a kultúráknak, nem volt szélsőségesen hideg, ezen tényezőknek köszönhetően a termények minősége is kedvezőbb lehet a tavalyinál.
2018-ban az országban 3500-3600 hektáron folyt üvegházakban, fóliákban hajtatott zöldségtermesztés. A múlt évben a termelők mintegy 445 ezer tonna hajtatott zöldséget takarítottak be: paprikafélékből 185 ezer, paradicsomból 130 ezer, uborkából 33 ezer, káposztafélékből 24 ezer tonnát. A gombatermesztés 30 ezer tonnát tett ki – tette hozzá.
Az elnök elmondta, hogy a kertészeti ágazatok kibocsátása a teljes mezőgazdaságon belül tavaly 356,2 milliárd forintot tett ki, ebből a zöldségágazat 180 milliárdot, ezen belül az étkezési paprika 17 százalékot, az étkezési és ipari célra termesztett paradicsom 14 százalékot, a gyökérzöldségek 7 százalékot, a káposztafélék 5,5 százalékot, a hagymafélék 2,5 százalékot képviseltek.
Kitért arra is, hogy a téli időszakokban, amikor a korai termelésű hazai zöldségfélék a fogyasztás kevesebb mint 60 százalékát adják, 15-20 százalékkal drágább a hazai termék az áruházláncokban, szabadpiacon pedig akár 30-50 százalékkal is többe kerül. Amikor viszont a hazai termelésből származó áru meghaladja a fogyasztás 80-85 százalékát, akkor az árak „összeérnek”, maximum 3-5 százalékkal magasabb a magyar áru fogyasztói ára.
A mennyiségi növekedés hatására a termelői árak és a fogyasztói árak is apadnak, jelentős árcsökkenésre azonban a „lecsószezonig” még várni kell, az június végén, július elején várható – jegyezte meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Újra megnyílnak a pénzcsapok a kertészetben
Immár kilencedszer találkoztak a kertészek, hogy február 29-én, a Zsendülés…
Tovább olvasom >Magyar paradicsom és paprika a PENNY polcain
Kiváló minőségű, hazai paradicsom és paprika várja az PENNY üzleteiben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >