Friss (hús) a piacon

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 09. 11. 10:29

Speciális együttműködésbe kezdett idén májusban az Auchan és a PICK Friss hús termékeket előállító MCS Vágóhíd Zrt. A Mohácsról érkező, kiváló minőségű prémium húsok értékesítését egy két-hónapos tesztidőszak erejéig jelentős eladáshelyi aktivitással támogatták meg. Ennek a kampánynak az eredményeiről beszélgettünk a két érintett fél képviselőjével, Vidó Mónikával, az Auchan Magyarország élelmiszer-univerzumok igazgatójával és Pókos Gergellyel, az MCS Vágóhíd Zrt. vezérigazgatójával.

Pókos Gergely, az MCS Vágóhíd Zrt. vezérigazgatója és Vidó Mónika,
az Auchan Magyarország élelmiszer-univerzumok igazgatója

– Ez a kampány a termékkategóriát tekintve meglehetősen új. Mi volt a fő mozgatóerő az Auchan számára, amiért ilyen nyitottan álltak a kampányhoz? Miben látták meg a fantáziát?

– Vidó Mónika (VM): Az Auchan hipermarketekben a legszélesebb élelmiszer-választékot kínáljuk. Ez a termékpaletta lehetőséget ad, hogy sokféle vásárlói igényre adjunk választ. Fontos volt számunkra, hogy a közelmúltban megújult termékkínálatunkban az önkiszolgáló húsválaszték közel 70%-át adó saját márkás termékeink mellett szállítói márkás termékeket is tudjunk kínálni a vásárlóknak, amelyek hozzáadott értéket tudnak nyújtani, mint például a PICK prémium Friss hús kampányban szereplő termékek esetében a GMO-mentes, antibiotikum-mentes, állatjóléti szempontokat figyelembe vevő tartásmóddal készülő termékek. Ezek a termékek nagyon jól illeszkednek a vásárlói trendekhez.

– Előzetes elvárásaik mennyire teljesültek? Hogyan értékelnék eddig az együttműködést?

VM: – A megvalósítás során magas szakmai hozzáértést tapasztaltunk a szállító részéről. A termékek kiváló minőségűek, jól megmunkáltak. Ki szeretném külön emelni, hogy nagyon jól eltalálták a csomagoláson a vásárlók tájékozódását segítő jeleket, ezzel csökkentették a vásárlásra fordított időt, ami ma nagy kincs. A közös munka eredményeképpen pedig esztétikus másodlagos kihelyezéseket valósítottunk meg, ami a vásárlóink tetszését is elnyerte.

Pókos Gergely (PG): – Az üzletek kiválasztásától egészen a két-hónapos promóciós tesztidőszak végéig nagyfokú rugalmasságot és komoly támogatást kaptunk partnerünktől, ami jelentősen megkönnyítette munkánkat, nemcsak gyártás oldalról, de az üzleteket látogató kollégánk és a merchandising támogatást végző munkatársaink feladatait is. Számunkra egyértelműen beigazolódott, hogy a magyar fogyasztók körében is egyre többen figyelnek oda arra, hogy megbízható termelőtől származó, minőségi termékeket vásároljanak. A promóciós kampány során alkalmazott esztétikus hűtőink jól illeszkedtek az áruházakba, és felkészült hostesseink révén az edukációs céljainkat is sikerült elérnünk, így összességében elmondható, számunkra nagyon pozitív eredményeket hozott eddig ez a kampány.

– Az Auchan mint a magyar beszállítók felé elkötelezett kereskedelmi lánc milyen mértékben épít a hazai frissáru/hús beszállítókkal történő együttműködésre a tudatos fogyasztók kiszolgálása érdekében?

VM: – Az Auchan Retail Magyarország minden friss osztályán kiemelten kezeli a magyar termékeket az áruházaiban. Fontos a termékek frissessége is, a hazai termelők a közelség miatt rövidebb ellátási lánccal, frissebb termékekkel tudnak megjelenni a polcainkon.

– Fontosnak tartják a friss termékek eredetének kommunikációját a fogyasztók irányába? Hogy látják, friss hús kategóriában még nagyobb szerepet játszik a vásárlók döntésében a húsok származási helye, mint egyéb kategóriákban?

VM: – Többféle vásárlói csoportot szolgálunk ki, köztük folyamatosan emelkedik azoknak a száma, akik számára kulcsfontosságú a friss termék eredetének megjelölése. A magyar terméket kereső vásárlóink aránya a friss szektorban a legerősebb, így a hús, a zöldség-gyümölcs és a tej kategóriákban. Az pedig egyértelműen látszik, hogy a friss húsárukat vásárlók számára döntést meghatározó szempont a származási hely, mert minőség, frissesség és ízvilág elvárás társul hozzá. Sok vásárlónk kizárólag magyar friss húst vásárol.

PG: – A Bonafarm Csoport az élelmiszeripar több szegmensében is érdekelt, állítunk elő bort, tejtermékeket, szalámit, felvágottakat, szárnyashúst és az MCS Vágóhíd által friss sertéshúst is. Egyre inkább azt látjuk, hogy a fogyasztók kifejezetten odafigyelnek arra, hogy magyar termelőtől származó termékeket vásároljanak, ezeket megbízhatóbbnak tartják. A hús pedig bizalmi termék, így ez esetben különösen fontos számukra, honnan származik ételeik alapanyaga.

– A prémium hús kiemelt kezelése mennyire illeszkedik az Auchan friss termékekre épülő stratégiájába?

VM: – Jelenleg lényeges pont, hogy a vásárlókkal meg tudjuk ismertetni a prémium termékkört, ezért alkalmazunk másodlagos kihelyezéseket, tanácsadást; és évente több alkalommal szervezünk a prémium termékeket népszerűsítő akciókat. Ezt követően a termékkör forgalmi potenciálja határozza meg a kihelyezésben elfoglalt súlyát.

– A 21. századi tudatos vásárlót ilyen jellegű termékekkel jobban meg lehet szólítani, mint a klasszikus árpromóciókkal?

VM: – Ebben biztosak vagyunk. A tudatos vásárló keresi azokat a megbízható forrásokat, ahol a számára megfelelő termékeket megtalálja. Minden nap azért dolgozunk, hogy ez a hely számára az Auchan legyen. Ezt a fajta megbízhatóságot szeretnénk nyújtani ennek a vásárlórétegnek.

PG: – A piacon tapasztaltak alapján mi is úgy látjuk, hogy egyre nagyobb az a kör, amely számára a döntő szempont nem az ár, hanem inkább a minőség, és ha már prémium termékek vásárlására szánják el magukat, akkor a megbízhatóságért, a folyamatos jó minőségért szívesen fizetnek magasabb árat.

– Milyen eredményekkel zárult a kampány első, két-hónapos tesztidőszaka?

VM: A termékkör a saját áprilisi forgalmához képest közel háromszoros felfutást eredményezett júniusra. A közös kampányunk első hónapjában az előző hónaphoz képest közel 70%-os emelkedést tapasztaltunk az értékesített termékek számában és a kampány intenzívebb szakasza után is folyamatosan keresik a fogyasztók a PICK prémium Friss hús termékeket a polcokon. A következő időszakban a vásárlási hűség kialakítására kell koncentrálnunk, hogy fenntartsuk az érdeklődésüket.

– Az elért szép eredmények ismeretében tervezik a folytatást?

VM: – A tesztidőszak végét követően egyeztettünk a kampány meghosszabbításáról és arról, hogy a későbbiekben akár a PICK prémium Friss hús termékcsaládon belül új termékeket is bevezetnénk.

PG: – A kampány közben kapott visszajelzések és pozitív tapasztalatok számunkra még a tesztidőszak lezárta előtt egyértelművé tették, hogy ezt érdemes folytatnunk, sőt, akár ki is bővíteni az érintett üzletek körét. Szerencsére az Auchan részéről is nyitottságot tapasztaltunk, és megállapodtunk abban, hogy túl azon, hogy az aktivitást továbbra is fenntartjuk az év végéig a 12 budapesti és Pest megyei áruházban, a promóciót kiterjesztjük 7 vidéki hipermarketre is.

– Összességében hasznosnak gondolnak-e egy ilyen időszakos, intenzív és exkluzív együttműködést?

VM: – Igen, hasznos, amennyiben – ahogy ebben az esetben is – az olyan termékkörrel kapcsolatos, amely értéket teremt a vásárlók számára, és illeszkedik az Auchan értékrendjébe is.

PG: – Mindenképpen hasznosnak tartjuk, hiszen ezáltal közelebb kerülhetünk a fogyasztókhoz és pontos képet kaphatunk a termékeinkkel kapcsolatos vásárlói visszajelzésekről. (x)

Kapcsolódó cikkeink