Forró vízzel támadó kínai turista a szégyenlistán
Négy rossz magaviseletű kínai turista került elsőként a nemzeti szégyenlistára, ők a közelmúlt legelképesztőbb eseteinek főszereplői – számolt be a kínai online média csütörtökön.
Az országos turisztikai hivatal azért tette közzé az érintettek nevét, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a civilizált viselkedésre, a turistáknak ajánlott, valamint kötelező viselkedési szabályokra.
Egy Csang és egy Vang nevű illető annak az elhíresült esetnek a főszereplői, amelynek során tavaly decemberben egy kínai csoport tagjai útban Thaiföldről a dél-kínai Nankingba összekülönbözött a légi utaskísérőkkel. Csang a vita hevében az egyik thai légikisasszonyt hátulról leöntötte a tésztaleveshez kért forró vízzel. Vang nem folyamodott tettlegességhez, de megfenyegette a személyzetet, hogy felrobbantja a repülőgépet. A történtekről telefonos amatőr videofelvétel is készült, a gép végül visszafordult.
A rossz példát mutatók nyilvántartásba vételéről és nevük közzétételéről márciusban hoztak döntést a hatóságok, hogy ezzel is elrettentsék a kihágásoktól, a szabálysértésektől, az udvariatlan viselkedéstől az immár külföldre is egyre nagyobb számban utazó kínaiak tízmillióit.
A listán lévő személyeknek állítólag gondjuk támadhat egy újabb csoportos út befizetésekor, de az utazási irodák más korlátozást is érvényesíthetnek velük szemben, s úgy tudni, a külföldi országok konzulátusai is figyelembe vehetik a névsort a vízumkérelmeknél. Állítólag a szállodák is látni fogják a „problémások” listáját.
A beszámolók szerint a balul végződött thai kirándulás két vétkes szereplője két éven át fog szerepelni a turisztikai hivatal feketelistáján, ha addig nem „esnek vissza”. A harmadik férfi, akit a média Csou néven emleget, azért került a szégyenlistára és marad is ott szintén két évig, mert kinyitotta egy repülőgép vészkijáratát, amikor az még a kifutópályán haladt.
A legsúlyosabb büntetést a Li nevű férfi kapta, aki egy, a kínai Vörös Hadseregnek emléket állító szoborra mászott fel egy fénykép kedvéért. Akkor még nem sejtette, hogy lelkesedéséért „komoly árat” kell fizetnie. Nevét rekordideig, 10 évig nem vehetik le a listáról.
A kínai, köztük a hongkongi médiában se szeri, se száma a kínai turisták viselkedését bíráló cikkeknek, s a hatóságok évek óta igyekeznek magatartási kódexek szerkesztésével, újabban pedig az idegenvezetők képzésével elejét venni a kirívó eseteknek.
Hatásuk azonban ezeknek igen korlátozott. Egy csütörtöki hír szerint például egy kelet-kínai településen csaknem ezer szélharangot helyeztek el egy parkban a látogatók szórakoztatására. Az egy hónaposra tervezett spontán harangjátéknak azonban hat nap után búcsút kellett mondani, mert addigra a készlet minimálisra fogyatkozott a látogatók jóvoltából. A leleményesebbek botokkal horgászták le az egyébként nem túl értékes turistacsalogató tárgyakat. (MTI, Trebitsch Péter)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >20 éves a TV Paprika – A nap videója
Abban, hogy bátrabbak és kísérletezőbbek vagyunk a konyhában, mint két…
Tovább olvasom >