Folytatja magyarországi terjeszkedését a Hervis
Bár a hazai kiskereskedelmet mélyen érintették a Covid-19 járvány gazdasági hatásai, a Hervis kitart üzleti és terjeszkedési tervei mellett. A társaságnál nem volt szükség sem létszám-, sem bércsökkentésre, sőt, most nyitotta meg 30. magyarországi sportruházat- és sportszer-üzletét, ráadásul a következő másfél évben a hálózat további növekedésével számol. A vállalat tapasztalatai szerint a vírushelyzet idején elsősorban a hagyományos és elektromos kerékpárok, illetve rollerek, a SUP-ok, valamint a futáshoz kapcsolódó termékek iránti kereslet nőtt meg, az online forgalom pedig minden eddigi rekordot megdöntött.
Jelentősen átrendezték a hazai vásárlói szokásokat a Covid-19 járványt kísérő korlátozó intézkedések és gazdasági hatások, ám a Hervis ennek ellenére tartja magát forgalmi és expanziós terveinek teljesítéséhez. A vállalat ennek megfelelően most nyitotta meg 30. magyarországi áruházát, a hálózat legnagyobbjai közé tartozó, több mint 1000 négyzetméteres egység a budapesti Pólus Centerben kapott helyet. A Hervis ezen túl a következő másfél évben további 2-3 bolt megnyitásával számol hazánkban. Az Ausztriában, Magyarországon, Romániában, Horvátországban, Németországban, Szlovéniában és Csehországban összesen közel 240 üzlettel jelen lévő, osztrák hátterű társaság nemzetközi szinten boltjainak arculati megújításán dolgozik, így a 30. hazai egységet is már az új dizájnalapelvek szerint alakították ki.
A járványhelyzet alatt kettős hatást tapasztalt a Hervis: egyrészt átrendeződött a legkeresettebb árucikkek rangsora, másrészt rakétasebességgel lőtt ki az online forgalom. Jelentősen nőtt a hagyományos és elektromos kerékpárok, illetve rollerek, a SUP-ok, valamint a futáshoz kapcsolódó termékek iránti kereslet, de az egy évvel korábbihoz képest jóval több fogyott az otthoni sporteszközökből, fitneszruházatból és melegítőkből is. Az áruházak kényszerű zárva tartásával a várakozásokat is felülmúló ütemben ugrott meg az online forgalom. Idén az eladásokon belül az internetes értékesítések aránya megduplázódott és immár több mint 10%-ot képvisel. Ez nem minden, hiszen a második negyedéves online forgalom jelentősen felülmúlta a tavalyi teljes éves online forgalmat, ráadásul ezen belül a június rekordeladásokkal zárult. Az online forgalom tempós növekedése a kijárási korlátozások feloldása után is fennmaradt, ami a Hervis szerint azzal magyarázható, hogy a vevők pozitív tapasztalatokat szereztek a szállítási határidők betartása vagy akár a reklamációs ügyintézés terén, így továbbra is ragaszkodnak ehhez a vásárlási formához.
„A járvány első hulláma rákényszerített bennünket a logisztikai és bolti kapacitásaink átalakítására, a megváltozott vevői igényeknek megfelelően pedig átstrukturáltuk az árucsoportok közötti részarányokat. Azt, hogy sikerrel vettük az akadályokat, eredményeink és a terjeszkedési terveink megtartása mellett az is igazolja, hogy elkerülhettük a létszámleépítést, sőt, az expanzió további munkahelyek teremtését is jelenti” – mondta Biró Bence, a Hervis ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Baján nyitott új üzletet a PENNY
Baja város központjában, a Csermák Mihály téren nyitotta meg 231.…
Tovább olvasom >A Lidl spanyolországi üzleteinek száma jövőre meghaladja a 700-at
Az infláció és a csökkenő jövedelmezőség ellenére a Lidl továbbra…
Tovább olvasom >Németországi piacralépést fontolgat a 7-Eleven
Médiaértesülések szerint a német piacra való belépést tervezi a 7-Eleven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >