Folyamatosan javul a magyar borok minősége
A magyar borok minősége egyre javul és ezt külföldön is elismerik – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter budapesti sajtótájékoztatóján.
A miniszter a fehér borokat tartalmazó borkiválóságok 2015-ös könyvét bemutatva közölte, az idén várhatóan Magyarország ismét nettó borexportőrré válik a most rendelkezésre álló adatok alapján.
Elmondta, a magyar borászok közül egyre többen érdeklődnek a borkiválósági program iránt, amit az is mutat, hogy a fehér borokat bemutató most megjelent kötetben több mint 250 tétel szerepel.
A kötetbe 544 tételt jelöltek és ebből a bírálók 265 tételt választottak ki: a tételek közül 219 háromcsillagos, 41 négycsillagos, míg 5 ötcsillagos kategória-besorolást kapott.
Gál Péter eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, hogy a program 2013-ban indult és egyre sikeresebb. Ez a kötet az ötödik, amelyben közzéteszik az érdeklődők számára a magyar borkiválóságokat. A mostani harmadik, fehér borokat tartalmazó kötet – eddig két vörös borokat bemutató könyv jelent meg – nemcsak magyar nyelven, hanem angolul is tartalmaz információkat.
Pál Sándor, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának alelnöke közölte: a borkiválóság-programot a HNT kezdettől fogva támogatta és mindent megtesz a sikere érdekében. Jelezte: a mostani borkiválóságok könyve az első, amely a HNT finanszírozásában kerül a nagyközönség elé.
Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke nagy eredménynek tartotta, hogy egyre több borász és pincészet ismeri fel annak az ingyen marketingnek a lehetőségét, amelyet a borkiválóságok könyvében való megjelenés jelent. Ezeket a köteteket ugyanis elsősorban kiállításokon és más nagy rendezvényeken terjesztik. Horkay András megjegyezte: amennyiben a tokaji aszúkat és a pezsgőket tartalmazó kötetet is a borkiválóságok könyveihez számolják, úgy a megjelent kiadványok száma már hat.
Kérdésre válaszolva Gál Péter közölte: a most megjelent borkiválóságok könyve már az interneten is elérhető lesz az érdeklődők számára. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ugrásszerűen megnőtt a sauvignon blanc népszerűsége itthon
Egyre népszerűbb itthon a sauvignon blanc, lassan nincs olyan magyar…
Tovább olvasom >Kevesebb bor fogy Németországban
Tavaly 10%-kal kevesebb bort vásároltak a háztartások Németországban – közölte…
Tovább olvasom >Magyar borok mutatkoztak be nemzetközi borrendezvényeken
Magyar borok mutatkoztak be Németországban és Csehországban az Agrármarketing Centrum…
Tovább olvasom >További cikkeink
2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >Éder Tamás: már nem a sonka a húsvét sztárja
Az éves forgalom 30-40 százalékát teszi ki a húsvéti ünnepkör…
Tovább olvasom >