Fiatalosan fogyasztanak

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 29. 08:00

A fogyasztásra is hat, hogy „fiatalodik” a társadalom életfelfogása. A magyar felnőttek többsége szerint a mostani 30-asok mentalitása és viselkedése a régebbi huszonévesekre jellemző, a mai 40-esek pedig olyanok, mint a tegnapi 30-asok. Többek között ezt tárta fel a Nielsen 41 országban, köztük Magyarországon is végzett felmérése. Az ifjúságkultusz hulláma az idősebbeket is eléri. Ugyanis a 60-as éveiben járó kortársakra a magyar felnőttek majdnem fele tekint úgy, mint korábban a középkorúakra. A mai harmincasokat tegnapi huszonévesnek nézi 52 százalék. Mindkét mutató közel áll az európai átlaghoz.
A lendületesebb életszemlélet fejeződik ki a következő megállapításban is: öt magyar felnőttből négyen vélik, hogy a reklámok túlságosan hangsúlyozzák a fiatalságot és jelképeit, hogy azokkal adjanak el terméket vagy szolgáltatást.
A kutatás egyik fontos következtetése, hogy korunk embere tovább él, mint az előző generációk, és az ifjúsághoz képest megnövekszik az időskori évek száma. Ugyanakkor elmozdultak az életpálya keretei. Amikor fiatal felnőttekről, idősekről vagy középkorúakról beszélünk, akkor a hozzájuk tartozó életstílus és viselkedés mást jelent, mint a közelmúlt évtizedeiben.
A globális felmérés egyik érdekessége (bár ez annyira nem is az): nők inkább hajlamosak visszaforgatni az idő kerekét. Világszerte a nők 64 százaléka gondolja úgy, hogy a mai 40-esek olyanok, mint a tegnapi 30-asok. A férfiak aránya ebben a kérdésben 58 százalék. A többi életkor összehasonlításánál ugyanilyen eltérések tapasztalhatók.

Kapcsolódó cikkeink