Fenntartható értéket teremtünk!
Az Essity prémium minőségű higiéniai és egészségügyi termékeket gyártó nemzetközi vállalat, melyet Svédországban alapítottak 1929-ben SCA néven. Termékeinket mintegy 150 országban árusítjuk olyan nemzetközi márkanevek alatt, mint a TENA és a Tork, valamint egyéb erős márkák, például JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda és Zewa. Az Essity a jólétért, valamint az egészséges, környezettudatos és újrafelhasználó társadalomért küzd.
Magyarországon a legismertebb márkák közé tartoznak a háztartási papíráruknál a Zewa termékek, a női higiéniai termékeknél a Libresse egészségügyi és tisztasági betétek, a gyermekpelenkáknál pedig a Libero pelenkák. Az inkontinencia kezelésében nyújtanak a megoldást a Tena termékeink, illetve a Tork márkanévvel fémjelzett termékcsaládunk az intézményeknek és a horeca szektor számára kínálnak higiéniai rendszereket, töltőanyagokat, adagolókat.
Cégünknél a termékinnováció egyik legfontosabb motorja a fenntarthatóság és ennek tudatában három fontos alappillér mentén halad. Egyrészt higiéniai termékek gyártójaként fontos számunkra az egészség, a fogyasztóink komfortérzete, az ún. jóllét. Ugyanakkor fontos az is, hogy a termékeink gyártása és a használata során a környezettudatosabb fogyasztást (kevesebből többet) és az újrahasznosítást is ösztönözzük. Tavaly az innovációink 64%-a köthető valamilyen társadalmi vagy környezetvédelmi fejlesztéshez, amelyekkel extra értéket teremhettünk a fogyasztóink számára.
Társadalmi felelősségvállalás terén a Libresse márkával 2020-ban indítottuk az #amibennedvan kampányt, amely a menstruáció körüli tabuk ledöntését tűzte ki célul. Idén ehhez csatlakozva együttműködést tervezünk a Női egészség alapítvánnyal, támogatva, hogy a magyar nők könnyebben felismerjék az endometriózis jeleit, ezzel is segítve a fájdalmas menstruációhoz kötődő stigmák megszűnését. A Zewa termékeknél 2018-ban indítottuk a #gondoskodniegyüttjó kampányt, melyet idén is folytatunk, amelyben azt hangsúlyozzuk, hogy a háztartásokon, családokon belül is milyen fontos a munkamegosztás.
Fenntarthatóság:
Az Essity életében, a svéd gyökereknek köszönhetően, több, mint 35 éve fontos szerepet játszik a fenntarthatóság. Minden tevékenységünk az Élet Ciklus Menedzsment alapján kerül kialakításra, vagyis folyamatosan vizsgáljuk mind a környezeti, mind a szociális hatásokat minden egyes lépésünknél, legyen az az alapanyag beszerzés, termelés, termékfejlesztés, szállítás vagy akár a használat utáni kezelés, újrahasznosítás. Csatlakoztunk az ENSZ által meghatározott 17 fenntarthatósági célhoz is, amelyekből a vállalatunk portfóliója és filozófiája alapján hatot választottunk ki, ezek a jó egészség és a jóllét, a nemek közötti egyenlőség szemléletének a támogatása, a tiszta víz óvása és higiénia biztosítása, a felelős felhasználás és termelés, az éghajlatváltozás elleni fellépés és az ökoszisztémák védelme.
Papír alapú higiéniai termékek gyártóiként nagyon fontos az alapanyag beszerzése, hogy az általunk használt friss cellulóz mindenféleképpen ellenőrzött forrásból, fenntarthatóan kezelt erdőkből származzon. Európában 100%-ban csak FSC vagy PEFC tanúsítvánnyal rendelkező friss cellulózból gyártjuk a termékeinket, de ezzel egyidőben nagyon sok újrahasznosított papír alapanyagot is használunk. A Zewa márka legkeresettebb termékcsaládja a Zewa Deluxe toalett papír például újrahasznosított papírból készül prémium minőségben.
A hagyományos fából készült alapanyagok mellett új típusú, alternatív cellulóz felhasználásával is kísérletezünk, ilyen például a szalma vagy a bambusz alapú cellulóz. Németországi gyárunkban idén szalmából készült termékek gyártását is elkezdtük és Zewa márkanév alatt hamarosan forgalomba is kerül. Ennek a technológiának az előnye, hogy kevesebb víz- és energia-felhasználást igényel, és a gabonatermesztés egyik melléktermékeként nagy mennyiségben is elérhető.
Egy másik nagyon fontos fókuszunk a csomagolóanyagok. Termékeink természetéből adódóan úgy valljuk, hogy a műanyag csomagolás az, ami legjobban, és ha jól csináljuk, a legfenntarthatóbban tudja a minőségüket megóvni a szállítás, raktározás és értékesítés folyamata során. Az Essity a CE100 (Circular Economy 100) tagja, és csatlakozott az Ellen MacArthur Alapítványhoz is, amelynek segítségével keressük a minél jobb megoldásokat egy kevesebb műanyagot felhasználó társadalom érdekében.
Az Essity vállalása az hogy 2025-ig minden csomagolóanyagunk 100%-ban újrahasznosítható legyen (2020-ra ez már elérte a 75%-ot) , és legalább 85%-ban megújuló forrásból vagy újrahasznosított műanyagból készüljön. Ebből az újrahasznosított műanyag aránya pedig minimum 25% legyen.
Ezen törekvések eredményekén a tavalyi év folyamán mind a Libero, mind a Libresse termékek műanyag csomagolását megújítottuk és most már 50%-ban megújuló forrásból, cukornádból származik. A Zewa új Natural Soft termékcsalád csomagolása pedig minimum 30%-ban újrafelhasznált (PCR) műanyagból készül és a Zewa termékcsalád minden tagja hasonló csomagoló anyagból fog készülni 2022 első félévéig bezárólag. Természetesen minden csomagoló anyagunk 100%-ban újrahasznosítható is.
Vannak vállalásaink víz és energia felhasználás területén is, ezzel is csökkentve a CO2 -kibocsátást, az ökológiai lábnyomunkat (energia: –25%, szállítás és hulladék: –18% , víz: –10% felhasználás 2030-ig vs 2014). A pelenka és női higiéniai termékeket gyártó gyárainkban például már zöld, megújuló forrásból származó energiát használunk.
Gyárainkban 2030-ra szeretnék elérni, hogy a gyártás során keletkezett minden hulladékot 100%-ban újrahasznosítsunk, akár energia akár egyéb formában, ez 2020-ra 65%-os szintet ért el.
Erőfeszítéseinket külső szervezetek is felismerték, 2020-ban az Essity megkapta a Dow Jones fenntarthatósági elismerését, Európában a háztartási cikkek kategóriájában elsők lettünk. Idén év elején pedig a bekerültünk a Corporate Knights piackutató cég által felállított Global 100 listájára, ami a fenntarthatósági témában a világ legjobb cégeinek (top 1%) a gyűjteménye.
A fenntarthatóságért tett újításainkat a csomagolóanyagainkon, illetve bolti anyagokon vagy digitális felületeken kommunikáljuk, mert hisszük, hogy ez az egyik leghatásosabb formája a figyelemfelkeltésnek és az edukációnak. Ezenkívül a márkák honlapjain lehet találkozni bővebb információkkal arról, hogy mit is teszünk a környezetért vagy a társadalomért. Tudjuk, hogy itt nem szabad megállni, ennél erőteljesebb lépések is kellenek, és ehhez az együttműködéshez folyamatosan keressük a partnereket is, mert közösen gyorsabban és nagyobb eredményeket tudunk elérni. További tájékoztatás: www.essity.com.(x)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >