Fenntartható, egészséges étkezés

Szerző: Trademagazin Dátum: 2018. 02. 26. 10:15

Az idén 6. születésnapját ünneplő Felelős Gasztrohős Alapítvány a fenntartható és egészséges étkezés támogatását tartja küldetésének. A szervezet aktív munkát végzett 2017-ben is.

Vighné Boóc Judit és Szabó Eszter, az alapítvány munkatársai így értékelték éves tevékenységüket:
A Felelős Gasztrohős által minősített Fenntartható Vendéglátóhelyeknek egy 7 kritériumból álló feltételrendszernek kell megfelelnie, ahhoz, hogy megkapják a minősítést. A kritériumok között olyan dolgok szerepelnek, mint hogy a helynek 30%-ban hazai alapanyagokból kell dolgozni, vagy, hogy nem használhatnak pálmaolajat. Utóbbi feltétel eredményeként a vendéglátóhelyek már másfél Gellért-hegynyi esőerdőt mentettek meg. Kíváncsian várjuk, hogy pár év múlva mekkorára nő ez a szám, hiszen 2017 év végére már 44 Fenntartható Vendéglátóhellyel büszkélkedhetünk, köztük olyan fővárosi helyekkel, mint a BABEL Budapest vagy a Larus étterem. De vidéken is egyre népszerűbb a környezettudatosság, hiszen megkapta a minősítést a pécsi Reggeli, az újkígyósi Yes, Chef és a badacsonyi
Kishableány is.
A vidéki sikeresség nem csak a vendéglátóhelyeknél mutatkozott meg. Idén először, 4 sikeres budapesti rendezvény után a Balatonnál és Egerben is szerveztünk Gasztro Randit. A Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával létrejött randikon összesen 80
vendéglátóhely ismerkedett meg több, mint 60 termelővel és 12 környezetbarát terméket vagy szolgáltatást kínáló céggel. A szakmai program mellett, persze a “civilek” sem maradnak új tudás, kampány nélkül. A Gasztrohős által kirakott Magyar “Superfood” térkép után eszünkbe sem jut a messzeföldről érkező goji bogyó vagy chia mag után nyúlni, hiszen már tudjuk, hogy egy képzeletbeli mérkőzésen a hazai alapanyagok, ebben az esetben a csipkebogyó és a lenmag, nyernének, ha a tápanyag tartalom lenne a mérce. Augusztusban pedig 14 minősített Fenntartható Vendéglátóhelyen, valamint további 21, a kampányhoz csatlakozott helyen
szívószál nélkül kortyoltuk italainkat, amivel átlagosan 20 000 szívószál hulladékkal
termeltünk kevesebbet, rengeteg mikorműanyagtól megkímélve így a bolygót. A kampány a Larus étteremnek annyira bevált, hogy ők azóta is csak akkor adnak szívószálat az italhoz, ha a vendég ezt külön kéri.
A kampányoknak és a szuper grafikáknak hála, amelyet Kőfaragó Anna önkéntesünk készített, 60%-al nőtt a Facebook követőink száma, valamint a tavalyi évhez képest kétszer annyi sajtómegjelenésünk volt. Nagyon örülünk, hogy egyre többen és többen foglalkoznak a környezetbarát étkezéssel, gondolkoznak fenntarthatóan. Jövőre is sok érdekességgel készülünk, amik reméljük, legalább olyan sikereket hoznak, mint a 2017-es évben és sok emberhez eljutnak.

Kapcsolódó cikkeink